شهید آوینی

 
افزایش فشار بین المللی بر رژیم اسرائیل برای توقف شهرک سازی

وزیر امور خارجه مصر خواستار فشار جامعه بین المللی بر رژیم اسرائیل برای توقف فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری شد.

به نقل از خبرگزاری عربستان، احمد ابوالغیط در سخنان خود در شهر قاهره از اقدام رژیم اسرائیل در افزایش توسعه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین و قصد این رژیم برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید در قدس شرقی و پیرامون آن و کرانه باختری به شدت انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: این سیاست اسرائیل تلاش برای دستیابی به صلح عادلانه زیر نظر آمریکا پیش از پایان سال جاری میلادی را از بین می برد وتشدید فعالیت های شهرک سازی اسرائیل از زمان برگزاری کنفرانس آناپولیس نشانه منفی آشکاری درباره مقاصد تل آویو در قبال تلاش های سازش زیر نظر آمریکا است.

وزیر امور خارجه مصر از جامعه بین المللی بویژه کمیته چهارجانبه روند صلح خاورمیانه و آمریکا خواست تا با مسئولیت پذیری خود به رژیم اسرائیل برای متوقف کردن فعالیت های شهرک سازی به منظور پاسداری از تلاش های صلح فشار بیاورند.

ابوالغیط از قطعنامه شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل در قبال فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل استقبال کرد. این قطعنامه با 46 رای موافق در قبال یک رای مخالف فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل را نقض خطرناک قوانین بین المللی انسانی و نقض حقوق بشر مردم فلسطین دانست که تلاش های بین المللی برای احیای روند صلح را از بین می برد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo