شهید آوینی

 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نمایش فیلم ضد‌اسلامی در هلند را به شدت محکوم کرد

در پی نمایش فیلم توهین آمیز و ضد اسلامی از سوی یک نماینده مجلس هلند در سایتی اینترنتی ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام را شدیدا محکوم کرد و خواستار مداخله دولت های انگلیس و هلند همچنین اتحادیه اروپا برای پایان دادن به نمایش فیلم شد .

سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : این اقدام زشت نماینده مجلس هلند و موسسه انگلیسی ، آن هم در پایان هفته وحدت اسلامی حاکی از تداوم خباثت و کینه عمیق این گونه اتباع غربی علیه اسلام و مسلمانان است.

وی توضیح داد : علی رغم پیگیریهای بسیار در چند هفته گذشته از سوی جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از کشورهای اسلامی و نیز مسلمانان مقیم هلند در جهت ممانعت از به نمایش درآمدن این فیلم تحریک آمیز و ضد اسلامی ؛ که با فاصله کوتاهی از نمایش کاریکاتورهای توهین آمیز دانمارکی صورت می گیرد؛ متاسفانه با کمک و حمایت یک سایت ویدئویی مستقر در انگلیس این فیلم به نمایش گذاشته شد .

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن هشدار در مورد عواقب این گونه اقدامات تحریک آمیز، خواستار ممانعت و مداخله هر چه سریعتر دولت های هلند و انگلیس و نیز اتحادیه اروپا در جهت پایان دادن به نمایش این فیلم توهین آمیز، ضد اسلامی و ضد فرهنگی شد .

حسینی همچنین از کشورهای غربی خواستار احترام بیشتر به شعارهای مورد ادعای آنان به ویژه اصول اولیه حقوق بشر و ارزش های بیش از یک میلیارد مسلمان شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo