شهید آوینی

 
پژوهشگر علوم قرآنی: تلاوت قرآن كريم بهترين راه ‌درمان افسردگی است

محقق و صاحبنظر مسايل دينی و علوم قرآنی تلاوت قرآن كريم را بهترين راه‌حل درمان افسردگی دانست.

«شمشيری» محقق و پژوهشگر علوم قرآنی گفت: در قرآن 365 بار كلمه «يوم» آورده شده است، يعنی به تعداد روزهای سال، همچنين كلمه «شهر»به معنی ماه نيز 12 بار استفاده شده است.

وی افزود: همچنين كلمات متضاد در قرآن به يك اندازه به كار رفته است، يعنی مثلا اگر 20 بار از كلمه رحمت استفاده شده باشد به همين اندازه از كلمه مصيبت استفاده شده است.

اين محقق تصريح كرد: كلمات «شهيد»، «شاهد» و «شهدا» نيز در تمام قرآن هفتاد و دو بار آمده است، يعنی به اندازه شهدای كربلا، «وجه» و «وجوه» هم در قرآن 72 بار استفاده شده است، زيرا شهيد نظر می‌كند به وجه الله.

وی تأكيد كرد: كسی كه شكر خدا را به‌جای آورد، قرآن بهترين راه‌ها را به او نشان می‌دهد.

شمشيری درباره رفع دلشوره در زندگی انسان معاصر اظهار كرد: اگر بخواهيم دلشوره‌ها حل شود به چند نكته بايد توجه كنيم كه مهم‌ترين آن‌ها تلاوت قرآن و نذر كردن است.

وی با اشاره به معجزات قرآن كريم ادامه داد: هر وقت مشكلی پيدا كرديد، سه بار نذر كنيد، همان سه موردی كه حضرت زهرا (س) فرمود در دنيای شما آن سه چيز را دوست می‌دارم، اول، صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، دوم، خواندن قرآن و سوم، كمك به مستمندان و رسيدگی به دردمندان.

اين محقق علوم قرآنی اظهار كرد: اگر قرآن نخوانيم، حتما در آينده مصيبت و بلا می‌بينيم، قرآن می‌فرمايد: هر كس كه ذكر خداوند را كنار بگذارد حتماً شيطان همراهش می‌شود. (سوره زخرف آيه 36)

وی افزود: قرآن بدبينی را از بين می‌برد، بدبينی بر دو نوع است، بدبينی به خدا و بدبينی به انسان، گاهی بايد سال‌ها ذكر بگوييم تا اين درخت ميوه بدهد و نبايد زود از خداوند نااميد شد زيرا خداوند می‌فرمايد: فهميده‌ترين انسان‌ها كسی است كه به ديگران اميد بدهد.

شمشيری با بيان اين‌كه قرآن در همه زمينه‌ها از مسائل پزشكی و رياضی گرفته تا مسائل دينی، سخن دارد تصريح كرد: خداوند جبار است، يعنی جبران‌كننده و در سوره شورا می‌فرمايد: تعداد بلاهايی كه خداوند از ما دور می‌كند از تعداد نعمت‌هايش بيشتر است.

وی در پايان گفت: اگر از دلمان چيز بدی گذشت، فوراً بايد يكی از حروف مقطعه قرآن را بخوانيم، چون اين آيه‌ها به ما آرامش می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo