شهید آوینی

 
علمای لبنان : ایران پرچمدار تقویت وحدت اسلامی
علمای مذاهب مختلف اسلامی در لبنان در مراسم وحدت اسلامی دربیروت ، ابتکار امام خمینی ( ره ) را در ایجاد هفته وحدت ارج نهادند و جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار تقویت وحدت اسلامی در جهان دانستند.
 
واحد مرکزی خبر : شمار زیادی از علمای مذاهب مختلف اسلامی لبنان در نشست وحدت اسلامی با محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلامی در جوامع غربی ، تقویت وحدت اسلامی را ضروری ترین نیاز جهان اسلام دانستند.

رئیس تجمع علمای مسلمان و قاضی شرع اهل سنت شهر صیدای لبنان گفت : انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی خود همواره سدی در برابر فتنه‌های مذهبی بوده و بیشترین تلاش را برای تقویت وحدت مسلمانان داشته است.

شیخ احمد الزین افزود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان انقلاب و اسلام بسیار تلاش کردند تا میان شیعیان و اهل سنت تفرقه ایجاد کنند اما امام خمینی ( ره ) و پس از ایشان حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای با سیاستهای وحدت بخش خود باهرگونه تلاش برای ایجاد فتنه میان مسلمانان مبارزه کردند.

وی افزود: حمایت‌ های ایران از مردم فلسطین و حمایت معنوی از مقاومت مردم لبنان الگوی عملی تمسک به وحدت اسلامی است که قرآن و سنت پیامبر عظیم‌ الشان اسلام بر آن تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان هم در این نشست گفت : نگاهی به عملکرد دشمنان اسلام در افغانستان ، عراق ، لبنان و فلسطین از برنامه‌ ریزی آنان برای ایجاد تفرقه و فتنه‌های مذهبی میان مسلمانان حکایت دارد.

شیخ عبدالامیر قبلان افزود : متاسفانه دشمنان اسلام بسیاری از مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند و سعی می‌کنند کشورهای عربی را با ایران به بهانه شیعه بودن درگیر کنند درحالی که یکی از تاکیدات حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به اصل اساسی وحدت میان مذاهب اسلامی بود و این تفکر پس از ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه ای دنبال می‌شود.

موسی نصر روحانی برجسته دروزیهای لبنان نیز در این نشست گفت: کشورهای اسلامی باید همواره در فکر تقویت وحدت باشند و از هرگونه اقدامی که موجب آسیب رسیدن به وحدت اسلامی می شود پرهیز کنند.

دراین نشست که محمدرضا شیبانی سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشت رایزن فرهنگی ایران در لبنان با اشاره به مشترکات فراوان میان مذاهب مختلف اسلامی گفت: همه مسلمانان بر این نکته اتفاق نظر دارند که نقاط مشترک آنان بیش از نقاط اختلاف است.

حجت‌الاسلام محمد حسین رئیس زاده افزود : دین، پیامبر و قرآن که میان همه مذاهب اسلامی مشترک است می‌تواند پایه‌های وحدت اسلامی و یکپارچگی امت مسلمان را بیش از پیش تقویت کند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی عضو شورای مراکز فرهنگی خارج از کشور هم در این نشست ایجاد تفرقه میان مسلمانان را بزرگترین سلاح دشمنان اسلام دانست و گفت : برای دشمنان اسلام ثابت شده است که از هیچ راهی جز تفرقه و ایجاد اختلاف‌های قومی، مذهبی و اعتقادی میان مسلمانان نمی‌توانند بر آنان چیره شوند و لذا همه توان خود را در این زمینه به کار گرفته اند.

 

منبع: خبرگزاري جمهوري اسلامي

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo