شهید آوینی

 
همايش مشترك علمای اهل تشيع و تسنن در اروميه برگزار شد
همزمان با ميلاد پيامبر اعظم(ص) و به مناسبت هفته وحدت همايش مشترك علمای اهل تشيع و تسنن در اروميه برگزار شد.

در اين همايش كه روز سه شنبه 6فروردين جاری در مصلای امام خيمنی اروميه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين «غلامرضا حسنی» نماينده ولی فقيه در آذربايجان غربی با اشاره به پيام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به نام سال نوآوری و شكوفايی گفت: مقام معظم رهبری با نام گذاری سال جديد خواستار ايجاد تحول از طريق نوآوری در جامعه هستند و روحانيان بايد با آگاهی بخشی به مردم زمينه نوآوری را در جامعه فراهم كنند.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت مسلمانان برای مقابله با توطئه های دشمنان وحدت را عامل گسترش و اعتلای دين اسلام در جهان دانست و بر تقويت وحدت بعنوان نياز اساسی جهان اسلام تاكيد كرد.

«رحيم قربانی» استاندار آذربايجان غربی نيز در اين همايش گفت: استكبار جهانی با توطئه های مختلف برای تضعيف انقلاب اسلامی تلاش می كند غافل از اين كه مردم ما با بيداری و هوشياری درخت انقلاب را هر روز تنومند تر كرده و با حفظ ارزشهای انقلاب تمامی توطئه های دشمنان را نقش برآب كرده اند.

وی زيباترين جلوه وحدت در آذربايجان غربی را حضور مردم در پای صندوقهای رای عنوان كرد و افزود: مردم با حفظ آگاهی روز به روز دامنه وحدت را گسترده تر كرده و مانند گوهری گرانبها آن را حفظ خواهند كرد.

ملا «عبدالقادر بيضاوی» امام جمعه اهل سنت اروميه نيز در اين همايش وحدت را از آثار و بركات ارزشمند انقلاب اسلامی خواند و تاكيد كرد: مردم بايد با حفظ وحدت و همدلی از اين امانت الهی به خوبی محافظت كنند.

وی افزود: هفته وحدت فرصت مغتنمی است كه جهان تشيع و تسنن با شناخت وجوه مشترك دينی همبستگی خود را مستحكم تر كرده و با سرلوحه قرار دادن ندای خداوند متعال در قرآن كريم بر ريسمان الهی چنگ بزنند تا به رستگاری در دنيا و آخرت دست يابند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد «محمد فخری» مديركل سازمان تبليغات اسلامی آذربايجان غربی هم در اين همايش بالاترين نعمت جهان اسلام را اتحاد و همدلی عنوان كرد و افزود: در سال نو آوری و شكوفايی نيز جوانان اين مرز و بوم بايد با ابتكارات و خلاقيت های نو و تلاش مداوم شعار مقام معظم رهبری را تحقق ببخشند.

در كنار برگزاری اين همايش نمايشگاهی آثار خوشنويسی 7 نفر از هنرمندان اروميه ای كه شامل 17 تابلوی خوشنويسی با مضامين احاديثی در بيان اهميت وحدت است داير شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo