شهید آوینی

 
انتقاد هيئت دينی هلند از پخش فيلم ضد قرآنی

هيئت دينی هلند متشكل از سازمان‌های اسلامی و كليساهای مسيحی ضمن اعتراض به نمايش اينترنتی فيلم موهن به قرآن، از مسلمانان خواست به صورت سازمان‌يافته و بدون آن‌كه مرتكب اقدامات غير مسئولانه‌ شوند، نسبت به پخش فيلم فتنه اعتراض‌كنند.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی اسلام آن‌لاين، اين درخواست به دنبال اصرار «گيرت وايلدرز»، نماينده تندروی راست‌گرا در پارلمان هلند و تهيه‌كننده فيلم اهانت‌آميز فتنه كه قرار است ماه جاری به نمايش درآيد، در ديدار هيئت مذكور به رياست «باس پلايسير»، دبيركل كليساهای پروتستان هلند با «محمد سيد طنطاوی»، شيخ الازهر مصر در قاهره، ديروز ششم فروردين‌ماه بيان شده‌است.

«مرزوق اولاد عبدالله»، استاد دانشگاه آزاد آمستردام و هماهنگ‌كننده اين هيئت در اين‌باره گفت: ما از اعتراض‌های مردمی در جهان اسلام عليه پخش اين فيلم حمايت می‌كنيم، ولی تاكيد‌می‌كنيم كه اين تظاهرات و اعتراض‌ها بايد مسالمت‌آميز باشد.

وی با تاكيد بر اين‌كه اين انتقادها صدای مردم را به دولت هلند می‌رساند، افزود: تظاهرات و اعتراض‌های مسالمت‌آميز مورد قبول است؛ اما هر عملی كه به مسلمانان در هلند ضربه بزند و يا چهره اسلام را خدشه‌دار‌كند، پذيرفتنی نخواهدبود.

وی همچنين هدف از اين ديدار را بيان موضع هلندی‌ها نسبت به فيلم توهين‌آميز ضد قرآنی دانست و اذعان‌كرد كه هيچ هدف سياسی در اين ميان وجودندارد، چراكه هيئت مذكور متشكل از مسلمانان و مسيحيان كشور هلند است.

هيئت هلندی مذكور نيز در ديدار با شيخ الازهر متعهدشد، تمام تلاش‌ خود را برای ممانعت از پخش اينترنتی فيلم مذكور به كاربندد.

باس پلايسير، رييس هيئت هلندی پس از ديدار با طنطاوی در يك نشت خبری از آمادگی كليساهای هلند برای ممانعت از پخش اين فيلم خبرداد و گفت: كليساهای هلند برای وايلدرز شرح‌دادند كه حاضرنيستند از آزادی بيان برای توهين عليه اديان و يا مسلمانان استفاده‌ و روابط مسلمانان با غيرمسلمانان را خدشه‌دار كنند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo