شهید آوینی

 
مسدود شدن وب‌سايت تبليغ‌كننده فيلم ضدقرآنی
وب‌سايتی كه قرار بود فيلم ضد قرآنی نماينده افراط‌گرای پارلمان هلند را به نمايش بگذارد، مسدود شد.

به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، شركت «نتورك سولوشنز» (Network Solutions)، كه يك شركت آمريكايی خدمات اينترنتی است، علت مسدود كردن اين وب‌سايت را دريافت شكايت‌هايی مبنی بر توهين‌آميز بودن محتوای آن عنوان كرده‌است.

به گفته سخنگوی شركت «نتورك سولوشنز»، وب سايت مذكور تا زمان كامل شدن تحقيقات اين شركت و كسب اطمينان از اين كه محتوای آن غيرقانونی و توهين‌آميز نيست، مسدود خواهدماند.

«گيرت وايلدرز» نماينده افراط‌گرای پارلمان هلند كه با ساخت فيلم ضدقرآنی خود با عنوان «فتنه» خشم مسلمانان جهان را برانگيخته و در داخل هلند نيز جنجال گسترده‌ای به پاكرده، پس از آن‌كه هيچ يك از شبكه‌های تلويزيونی هلند با پخش فيلم وی موافقت نكردند، تصميم گرفت اين فيلم را از طريق اينترنت منتشركند كه به نظرمی‌رسد برای پخش اينترنتی آن هم با مشكل مواجه شده‌است.

وی اخيرا در مصاحبه با خبرگزاری ANP هلند گفته بود اگر لازم باشد اين فيلم را بر روی DVD ضبط كرده و آن را شخصا در خيابان‌های آمستردام ميان مردم پخش می‌كند.

اين در حالی است كه حدود سه هزار نفر از مردم آمستردام روز شنبه در تظاهراتی در اين شهر ساخت فيلم ضد قرآنی را محكوم‌كردند.

تظاهركنندگان اعلام‌كردند كه گفته‌های ضداسلامی وايلدرز بيانگر نظرات اكثر هلندی‌ها نيست. آن‌ها فرياد می‌زدند: توهين به مسلمانان را متوقف‌كنيد.

در همين حال دادگاهی در هلند در حال بررسی شكايت مسلمانان اين كشور عليه فيلم ضدقرآنی «فتنه» است. مسلمانان هلند خواستار ممنوع‌شدن پخش اين فيلم و تعقيب قضايی وايلدرز به دليل اظهارات توهين‌آميز وی نسبت به مقدسات اسلامی هستند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo