شهید آوینی

 
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع دهها هزار زائر امام رضا (ع ) 

رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع )در محل صحن جامع رضوي ضمن تبيين مهمترين دستاوردهاي نظام اسلامي در سي سال گذشته ، نياز كشور به نوآوري و شكوفايي را مهم و ضروري خواندند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام تصريح كردند: براي ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامي، كشور نيازمند به دو شاخص بسيار مهم پيشرفت و عدالت است كه لازمه پيشرفت همراه با عدالت هم اين است كه همه مسئولان در بخش‌هاي گوناگون، نوآوري، خلاقيت و ابتكار در روشها را وظيفه خود بدانند و با پشتيباني ملت همه طرحها و كارهايي را كه از مدتها پيش و يا در سالهاي اخير شروع شده، در سال ‪ ۱۳۸۷‬به شكوفايي برسانند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در تشريح علت نامگذاري سال ‪ ۱۳۸۷‬به عنوان سال نوآوري و شكوفايي، به نوآوري بزرگ و تاريخي ملت ايران در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كردند و افزودند: پيروزي انقلاب اسلامي خط كشي باطلي را كه سالهاي متمادي در جهان وجود داشت و كشورها را به دو دسته سلطه گر و سلطه پذير تقسيم مي‌كرد، در هم شكست و نظام جمهوري اسلامي ايران صراحتا اعلام كرد با سلطه گري مخالف است و هرگز نيز سلطه گري نخواهد كرد.

ايشان با تاكيد بر اينكه نظام جمهوري اسلامي در طول حدود سي سال گذشته با اين موضع‌گيري برجسته و تاريخي خود در مقابل سلطه گران ايستاده و اين ايستادگي موجب تغيير اوضاع خاورميانه به نفع ملتها و به ضرر قدرتهاي سلطه گر شده است خاطرنشان كردند: خاورميانه كه روزي مركز تاخت و تاز و قدرت نمايي مستكبران و دولتمردان آمريكايي بود امروز به نمايشگاه ناكامي‌ها و شكست‌هاي آمريكا تبديل شده است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ايستادگي قاطعانه نظام جمهوري اسلامي به پشتيباني ملت بزرگ و رشيد ايران در مقابل انواع توطئه‌ها و فشارها در طول سالهاي گذشته افزودند: دشمن در اين سي سال هرآنچه را كه توانست اعم از جنگ تحميلي، تحريم اقتصادي، جنگ رواني، هياهو و جنجال انجام داد اما جمهوري اسلامي در مقابل آنها ايستاد و توانست قدرت خود را روز به روز افزايش دهد و امروز پيام انقلاب اسلامي علاوه بر گسترش در سطح، در عمق هم ريشه دوانيده است.

حضرت آيت الله خامنه اي، عشق و علاقه ملتهاي منطقه و همچنين ملتهاي مناطق بسياري از دنيا به انقلاب اسلامي و نگاه تحسين آميز آنان به ملت ايران را نشانه گسترش پيام انقلاب در سطح دانستند و تاكيد كردند:
پيشرفتهاي كشور در عرصه‌هاي علمي، فناوري، و اجتماعي و همچنين ارائه خدمات عظيم و انبوه دولتها به مردم نيز از نتايج گسترش پيام انقلاب اسلامي در عمق است.

ايشان حركت رو به جلو نظام جمهوري اسلامي در سي سال گذشته را نتيجه اتكاء ملت ايران به همت و استعداد خود به ويژه جوانان، و ايستادگي مردم در مقابل دشمنان ارزيابي و خاطرنشان كردند: نظام جمهوري اسلامي ايران در آستانه ورود به دهه چهارم حيات پربركت خود است كه لازمه ورود به دهه چهارم ، برطرف كردن كمبودها و حركت با شتابي بيشتر از حد متعارف براي جبران عقب ماندگي‌هاي تاريخي و رسيدن به اهداف و آرمانهاي تعيين شده است.

رهبر انقلاب اسلامي، پيشرفت و عدالت را دو شاخص بسيار مهم دهه چهارم نظام جمهوري اسلامي دانستند و افزودند: عدالت بدون پيشرفت منجر به برابري در فقر خواهد شد و پيشرفت بدون عدالت هم هرگز مطلوب نخواهد بود زيرا در كنار رفاه و پيشرفت جامعه بايد فواصل طبقاتي كم شود و همه كساني كه استعداد تحرك، كار و توليد دارند از فرصت‌هاي برابر برخوردار شوند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تصريح كردند: مطالبه مردم از مسئولان در دولت ، مجلس و قوه قضائيه همواره بايد پيشرفت كشوردربخشهاي مختلف اعم از توليد ثروت و افزايش بهره وري، عزم و اراده ملي، اتحاد ملي، دستاوردهاي علمي و فناوري، اخلاق و معنويت، كم كردن فاصله طبقاتي، رفاه عمومي، انضباط اجتماعي، وجدان كاري، امنيت اخلاقي، آگاهي و رشد سياسي، و اعتماد به نفس ملي باشد و رسيدن به اين پيشرفتها نيز تنها در سايه تامين عدالت امكان پذير است.

ايشان با اشاره به برخي ديدگاهها درخصوص ممكن نبودن پيشرفت اقتصادي در كنار كاهش فاصله طبقاتي خاطر نشان كردند: دراين گونه موارد نبايد نسخه هاي غرب بعنوان تنها راه حل تصور شوند بلكه در چنين مسائلي تاكيد بر نوآوري و استفاده از ايده‌ها و فكرهاي نو است.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد براينكه شرايط براي سرمايه‌گذاري در بخشهاي توليدي و افزايش توليد با بهره دهي بالا فراهم است، افزودند:
سرمايه‌گذاري ثروتمندان در بخش‌هاي توليدي و توليد ثروت در جامعه يك عبادت و ثواب است كه اين فرهنگ بايد بيش از پيش در جامعه عموميت يابد ضمن آنكه مديريت كشور نيز بايد به گونه‌اي باشد كه همه طبقات و قشرهاي مختلف از نتايج اين سرمايه گذاريها بهره مند شوند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به توفيقات و پيشرفتهاي فراوان نظام جمهوري اسلامي به رغم همه فشارها و توطئه ها، تصريح كردند: دشمنان ملت ايران كه همان شبكه شيطاني صهيونيسم و رژيم مستكبر آمريكا هستند تا به امروز شكست خورده‌اند و در ميان افكار عمومي دنيا منفور و منزوي هستند و شعارهايشان هم رنگ باخته است.

ايشان با اشاره به ادعاي رژيم آمريكا مبني برطرفداري از حقوق بشر افزودند: درحاليكه دولت آمريكا بنابر آمار رسمي خود در ‪ ۶‬سال گذشته از ‪۳۲‬ ميليون نفر از مردم اين كشور بازجويي كرده و مكالمات تلفني مردم را شنود مي‌كند و رئيس جمهور اين كشور نيز مانع اجراي قانون منع شكنجه مي‌شود، چگونه مي‌تواند شعار حمايت از حقوق بشر سر دهد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به دويست بازداشتگاه مخفي آمريكا در دنيا بويژه در اروپا خاطر نشان كردند: اروپائي‌ها كه به هر بهانه اي دم از حقوق بشر مي‌زنند چرا در مقابل اين بازداشتگاهها كه نقض صريح حقوق بشر است، سكوت كرده اند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: اروپائي‌ها كه در مقابل هرگونه سوالي از هولوكاست جنجال بپا مي‌كنند چرا در مقابل اهانت به پيامبر عظيم الشان اسلام اعتراض نمي‌كنند بلكه همراهي هم مي‌كنند.

ايشان با تاكيد بر اينكه برخي دولتهاي اروپايي بايد از نفرت عمومي موجود از آمريكا و رژيم صهيونيستي عبرت بگيرند، افزودند: امروز حقوق بشر به همه دولتها و ملتها حكم مي‌كند كه صف واحدي را در مقابل زورگويي‌هاي آمريكا و صهيونيست‌هاي مسلط بر آمريكا تشكيل بدهند و ملت ايران در اين ميانه از همه ملتها صريح تر و شجاع تر ايستاده است.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به شعار آمريكا و دولتهاي غربي در حمايت از دموكراسي خاطرنشان كردند: دروغ بودن اين شعار نيز به اثبات رسيده است زيرا درهرنقطه از دنيا كه آراء مردم برخلاف نظر آنها باشد با مشت آهنين با راي مردم برخورد مي‌كنند كه يك نمونه بارز آن دولت مردمي حماس در فلسطين است.

حضرت آيت الله خامنه اي، اظهارات بي‌محتوا برضد مردم سالاري نظام جمهوري اسلامي را نمونه ديگري از واهي بودن شعارهاي دولتهاي غربي دانستند و افزودند: نظام جمهوري اسلامي ايران كه داراي يك مردم سالاري وسيع و كم نظير در دنيا است، تهديد به تحريم و حمله نظامي مي‌شود در حاليكه اين مسائل در طول سي سال گذشته همواره وجود داشته است و مسئله جديدي نيست.

ايشان تاكيد كردند: ملت ايران از اينگونه اظهارات و تهديدها هراسي ندارد زيرا با شجاعت و ايستادگي به دستاوردهاي بزرگي رسيده و قدرت خود را از درون ذات خود به دست آورده است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عزم و آمادگي ملت و مسئولان براي حركت در مسير پيشرفت روزافزون و در جهت ارزشهاي اسلامي، خاطرنشان كردند: نظام جمهوري اسلامي روز به روز شاهد شكوفايي بيشتر خواهد بود و اميد است روزهاي پاياني سال ‪ ،۸۷‬بسيار بهتر و پرثمرتر از روزهاي آغازين آن براي ملت ايران باشد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان، پيامبر مكرم اسلام را مظهر پاكي، امانت، صداقت و جوانمردي دانستند و خاطر نشان كردند:
امروز نيز همانند دوران جاهليت علت دشمني و توهين به پيامبر اعظم (ص)، دشمني با پيام توحيد، عدل و آزادگي پيامبر اسلام است.

ايشان با تاكيد بر اينكه اهانت‌كنندگان به پيامبر (ص) از موضع ضعف و ترس و شكست به اين رفتار ناشايست دست مي‌زنند تصريح كردند: اسلام، زورگويان و مستكبران را به شدت ترسانده است و آنها به توهين به پيامبر اسلام (ص) روي آورده‌اند اما در اين توطئه نيز شكست خواهند خورد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به نقش برجسته امام صادق (ع) در گسترش معارف اهل بيت عليهم السلام و اسلام ناب و تلاش در جهت هم افزايي مسلمانان تاكيد كردند: امروز نيز دنياي اسلام بيش از گذشته نيازمند وحدت و اتحاد است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به نزديكي هفته وحدت افزودند: پيام هفته وحدت و دعوت جمهوري اسلامي برجسته شدن مشتركات مذاهب اسلامي است.

ايشان با تاكيد بر اينكه آمريكا و صهيونيست‌ها با مسلمانان اعم از شيعه و سني دشمن هستند خاطرنشان كردند: نمونه بارز اين دشمني را مي‌توان در مخالفت استكبار با حزب الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامي در فلسطين ديد بنابراين امت اسلامي به ويژه نخبگان متوجه اين مسئله باشند و در جهت اتحاد بيش از پيش مسلمانان و جلوگيري از هرگونه تفرقه تلاش كنند.

در آغاز اين ديدار آيت الله واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي و توليت آستان قدس رضوي ضمن خيرمقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامي اظهار اميدواري كرد در سال جاري كه سال نوآوري و شكوفايي نامگذاري شده است در همه بخش‌ها بويژه حوزه، دانشگاه و مراكز علمي و پژوهشي از همه تجارب و انديشه‌ها براي ابتكار، خلاقيت و نوآوري استفاده شود.

 

منبع: ايرنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo