شهید آوینی

 
پيام نوروزي رياست محترم جمهور دكتر محمود احمدي نژاد به مناسبت فرا رسيدن سال 1387 هجري شمسي

دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري در پيامي به مناسبت فرارسيدن نوروز باستاني سال ‪ ۱۳۸۷‬با تبريك سال نو به هموطنان گفت: طرح بزرگ تحول اقتصاد كشور براي ريشه كن كردن نابساماني‌هاي موجود اقتصادي در سال ‪ ۱۳۸۷‬اجرا خواهد شد.

رييس جمهوري در پيام خود به مناسبت آغاز سال‪۱۳۸۷‬هجري شمسي، تاكيد كرد در طول يك سال، بيش از دو برابر سال‌هاي مشابه كار و سازندگي و پيشرفت انجام شده است.

وي در پيام نوروزي خود به مردم ، از آماده شدن طرح بزرگ تحولي اقتصاد خبرداد و گفت: در طول سال ‪ ۸۶‬دولت در يك كار بسيار فشرده و مستمر با حضور صاحبنظران و كارشناسان يك طرح بزرگ تحولي اقتصاد را آماده كرده كه اطلاعاتش به استحضار ملت ايران خواهد رسيد.

متن كامل پيام نوروزي رييس جمهوري به اين شرح است:

 


بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستهشدين بين يديه يا مقلب القلوب و الابصار، يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الي احسن الحال
نوروز عزيز را به همه ايرانيان به همه كساني كه نوروز را مي‌شناسند و آن را جشن مي‌گيرند و به همه بشريت تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم.

نوروز از پديده‌ها و الطاف ويژه الهي است، نوروز يعني نو شدن، پاك شدن، تولد مكرر و استقبال از همه خوبي‌ها و زيبايي‌ها است. در نوروز يك حقيقتي وجود دارد كه آن حقيقت رمز ماندگاري نوروز است.

از معصوم عليه السلام نقل شده است كه فرمود نوروز روزي است كه خداي متعال از انسان بربندگي خودش و يكتاپرستي و تبعيت از ولي خدا بيعت گرفت. روز تجديد عهد است. روز آدم، نوح، ابراهيم، موسي، عيسي و پيامبر گرامي اسلام است. روز آغاز امامت اميرالمومنين است. روز آغاز حكومت آخرين است.

به فضل الهي ملت ايران در طول تاريخ همواره موحد بوده است. اين ملت همواره از انديشه الهي و اديان به ويژه از كاملترين آن ها، اسلام نا ب هم تبعيت كرده است و هم با همه وجود و صادقانه از آن صيانت كرده است.

ملت ايران از اعماق تاريخ گوهر توحيد را و گوهر نوروز را شناخته است و به خوبي از آن پاسداري كرده است و امروز آن را به بشريت هديه مي‌كند. نوروز رمز همدلي و همبستگي، عشق و محبت ، بيعت با خوبي‌ها و عدالت و خداپرستي است.

نوروز روز آماده شدن براي تحقق حاكميت الهي بر جهان است. همه سنت‌هاي نوروز و همه دستورات اسلامي و دستورات بزرگان ما درباره نوروز نشان‌دهنده اين مكانت برجسته و والاي نوروز است. همه ما بايد نوروز را با همه خوبي هايش و پيام هايش كه خلاصه در يك پيام است و آن پيام انتظار و استقبال از بهار بشريت و خرمي دوران يعني حاكميت آخرين ولي خدا ، منجي موعود است؟، گرامي بداريم.

امسال نوروز ما بسيار زيباتر است؟ مقارن با آغاز امامت موعود، يگانه و عزيز هستي، حقيقت آفرينش و جان جهان، حضرت صاحب الزمان و با ميلاد حقيقت همه زيبايي ها، پيامبر رحمت و عشق، الگوي جاودانه و مظهر همه خوبي ها، پيامبر گرامي اسلام و فرزند برومند ايشان امام جعفر صادق عليهم السلام است.

امروز نوروز ما زيباتر است. خوشبختانه با همت سازمان ميراث فرهنگي طي يك مراسم با شكوه اين پديده معنوي به نام ملت بزرگ ايران به صورت رسمي به ثبت رسيد.

من مجددا همه اين اعياد و نوروز را به همه ايرانيان عزيز، رهبري گرانقدر و بزرگوار انقلاب اسلامي، نوروز دوستان ، حق طلبان ، موحدان و پاكي جويان عالم تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم.

سال ‪ ۸۶‬سالي سرشار از نعم الهي و تلاش و نشاط براي ملت بزرگ ايران بود.

سالي همراه با پيروزي‌هاي پي درپي، افتخارآفرين، اميدبخش و پيشرفت‌هاي خيره‌كننده در سياست، اقتصاد، علم و فرهنگ بود.

در طول يك سال بيش از دوبرابر سال‌هاي مشابه كار و سازندگي و پيشرفت انجام شد. پروژه‌هاي بزرگ صنعتي ، عمراني، علمي، پژوهشي ، اقتصادي و فرهنگي و اشتغالزا به اجرا در آمد.

رشد بالاي اقتصادي و تك رقمي شدن نرخ بيكاري از دستاوردهاي اين تلاش بزرك است. اصلاحات ساختاري به سرعت ادامه يافت. در عرصه سياست خارجي عزت و اقتدار ملي و پرچمداري صلح و امنيت حقيقتي به نام ملت ايران بر بام جهان ثبت شد. و در پايان سال صحنه عظيم انتخابات عزت آفرين گرديد. امروز چهره نوراني ملت بزرگ ايران به عنوان پيشگام نور و روشنايي ، اعتماد به نفس و ايستادگي در جهان مي‌درخشد و ملت ايران با سرعت و صلابت و عزم ملي و انگيزه‌هاي الهي و بشردوستانه اين مسير نوراني را ادامه خواهد داد.

البته متاسفانه در طول سال ‪ ۸۶‬مشكلاتي هم داشتيم؟ به خصوص در بخش اقتصاد علي رغم همه تلاش‌ها و ابتكارات و كارهاي انجام شده، ايجاد اشتغال، جهش صادرات غيرنفتي، توزيع سهام عدالت و كارهايي كه براي افزايش قدرت خريد گروه‌هاي كم درآمد انجام شد و البته منجر به بهبود نسبي وضعيت جمع كثيري از هموطنان گرامي ما شد؟ اما به علت تورم در سبد مصرفي خانوار، جمع زيادي از هموطنان هم دچار مشكل بودند. دركنار همه پيروزي‌ها و شيريني ها، غم و غصه مشكلات اين هموطنان گرامي در دل ما ماند. البته من درباره علت اصلي تورم قبلا با شمار صحبت كرده ام. فرزندان شما در دولت به طور شبانه روزي و پيوسته در تلاشند تا وضعيت را اصلاح كنند. البته مي‌دانيد كه ما در حال يك نبرد همه جانبه هستيم. در خارج از كشور فشارهاي ناشي از تحولات بزرگ اقتصادي، ركود كم سابقه و افزايش بي‌سابقه قيمت‌ها در جهان و در كنار آن بد اخلاقي برخي از دشمنان ما و در داخل هم برخي كج رفتاري‌ها را مشاهده كرديم. اما به فضل الهي در تلاش هستيم تا با ياري ملت و همت جوانان و خدمتگزاران بر اين مشكلات فائق بياييم.

در طول سال ‪ ۸۶‬دولت در يك كار بسيار فشرده و مستمر با حضور صاحبنظران و كارشناسان يك طرح بزرگ تحولي اقتصاد را آماده كرده است. طرحي براي ريشه كن كردن نابساماني‌هاي موجود در عرصه اقتصاد؟ ريشه كني برخي ويژه خواري ها، تبعيض ها؟ ناكارآمدي‌ها در توليد و در توزيع منابع بانكي و ثروت، در توزيع يارانه ها، در جمع آوري ماليات ودر توزيع كالا. اين طرح آماده شده است و انشا الله اطلاعاتش به استحضار ملت عزيز ايران خواهد رسيد و توكل برخدا و با ياري ملت بزرگ ايران اجرا خواهد شد.

انشاالله سال ‪ ۸۷‬كه سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي اسلامي؟ همانطور كه از طليعه آن مشهود است، بارندگي و خرمي، انشاالله سالي پر از تلاش و پيشرفت و بركت و پيروزي‌هاي بزرگتر و نوآوري و شكوفايي براي ملت عزيز ايران خواهد بود.

سلام و صلوات خدا بر امام راحل عظيم الشان و شهيدان و مفقودان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌هاي معزز آنان كه اين راه نوراني را در برابر ملت ما و بشريت امروز گشودند.

از خداي مهربان، از خداي مقتدر يگانه سالي سرشار از سلامتي، شادكامي و عزت براي ملت ايران و رفاه و پيشرفت براي همه بشريت مسالت دارم.

 

منبع: ايرنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo