شهید آوینی
 
اتحادیه ارو‌پا در برابر نمایش فیلم ضدقرآنی از هلند حمایت‌نمی‌کند
سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست خود، با درخواست هلند مبنی بر جانبداری از این کشور در برابر نمایش فیلم موهن به قرآن مخالفت‌کردند.

 

سران کشورهای اروپایی حاضر در نشست دیروز 24 اسفندماه بروکسل، درخواست «ژان پیتر بالکننده»، نخست‌وزیر هلند مبنی بر موضع‌گیری واحد کشورهای اروپایی برای حمایت از این کشور در برابر تهدیدات احتمالی جهان اسلام پس از اکران فیلم فتنه را رد‌کردند.

نخست‌وزیر هلند در این نشست با تأکید بر احتمال ترور سران اروپایی از سوی گروه‌های اسلامی پس از اکران فیلم مذکور، موضع‌گیری واحد کشورهای اروپایی برای حمایت از هلند در برابر قطع روابط اقتصادی و هرگونه تهدید از سوی جهان اسلام را خواستار‌شد.

یادآوری‌می‌شود در پی انتقاد شدید سازمان‌های اسلامی و هشدار مقامات هلند، سرانجام «گرت وایلدرز»، نماینده افراطی مجلس این کشور از تصمیم خود مبنی بر اکران عمومی فیلم ضدقرآنی «فتنه» کناره‌گیری‌‌کرد.

گرت وایلدرز درنظرداشت، این فیلم موهن به قرآن را روز ششم فروردین 87 در حاشیه نشست بین‌المللی احزاب سیاسی کشورهای اروپایی در «آمستردام» هلند به نمایش‌بگذارد که به‌دنبال هشدار مقامات و مسئولان هلندی از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo