شهید آوینی
 
احمدی‌نژاد: ملت‌های منطقه بايد با مقاومت، رژيم صهيونيستی را از تجاوزگری پشيمان كنند

رئيس‌جمهوری اسلامی ايران در حاشيه اجلاس سران كشورهای اسلامی تصريح كرد: رژيم صهيونيستی در انديشه گسترش اشغالگری خود با شعار از نيل تا فرات است و ملت‌های منطقه بايد با مقاومت، آنان را از تجاوزگری پشيمان كنند.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در ديدار عمرو موسی، دبيركل اتحاديه عرب كه روز گذشته، ‌پنج‌شنبه (23 اسفند) در حاشيه اجلاس سران كشورهای اسلامی انجام شد، با اشاره به خوی تجاوزگری رژيم صهيونيستی تاكيد كرد: هرگونه اقدامی كه منجر به رسميت شناختن رژيم جعلی صهيونيستی شود مشكل خاورميانه را افزايش خواهد داد.

وی افزود: امروز تمامی راه‌حل‌هايی كه منجر به رسميت شناخته شدن رژيم صهيونيستی شود به شكست انجاميده است.

رئيس‌جمهوری اسلامی ايران تصريح كرد: رژيم صهيونيستی در انديشه گسترش اشغالگری خود از نيل تا فرات است و ملت‌های منطقه بايد با مقاومت آنان را از تجاوزگری پشيمان كنند.

احمدی‌نژاد به راه‌حل مترقی جمهوری اسلامی ايران برای حل مسائل فلسطين اشاره و تأكيد كرد: رفراندوم آزاد از تمامی فلسطينی‌ها راه‌حل مناسب است تا مشكلات فلسطين و منطقه به صورت ريشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به اتحاد كشورهای اسلامی در برابر اشغالگری خاطرنشان كرد: امكانات فراوان و بالقوه جهان اسلام از جمله نفت و روابط اقتصادی می‌تواند به كمك ملت‌های منطقه آمده و اشغال‌گری را خاتمه دهد.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: ملت‌های منطقه با هم مشكلی ندارند كه احتياج به آن باشد تا ديگران از هزاران كيلومتر آن طرف‌تر آمده و مشكلات مردم منطقه را حل كنند.

رئيس‌جمهوری اسلامی ايران در ادامه اين ديدار به موضوع هسته‌ای ايران اشاره و تأكيد كرد: دشمنان خود می‌دانند كه قطعنامه‌ها عليه ايران اثری ندارد و اگر فكر می‌كنند كه ما امتيازی به آنان خواهيم داد بدانند كه اين آرزو را به گور خواهند برد.

در اين ديدار عمرو موسی، دبيركل اتحاديه عرب گزارشی از تحولات جاری در منطقه خاورميانه ارائه داد.

دبيركل اتحاديه عرب اجلاس طرح به اصطلاح صلح خاورميانه موسوم به «آناپوليس» را كاملاً شكست خورده و تمام شده دانست و گفت: مواضع جمهوری اسلامی ايران و كشورهای عربی از هماهنگی خوبی برخوردار بوده و روز به روز در حال نزديك‌تر شدن به يكديگر است.  

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo