شهید آوینی
 
انتقاد مفتی قدس از فتوای خاخام‌های يهود در ترور شخصيت‌های دينی فلسطين

«شيخ عكرمه صبری»، رييس مجمع عالی بيت‌المقدس و مفتی قدس، 23 اسفندماه با صدور بيانيه‌ای، از فتواهای نژادپرستانه و فتنه‌انگيز خاخام‌های يهود در ترور شخصيت‌های دينی فلسطينی به‌شدت انتقادكرد.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی معا، شيخ عكرمه صبری ضمن محكوم‌كردن فتوای خاخام‌های يهود، كابينه رژيم صهيونيستی را مسئول هتك‌ حرمت مسجدالأقصی و تعدی به چهره‌های سرشناس دينی فلسطين دانست.

وی افزود: فتوای خاخام يهود برای ترور شخصيت‌های دينی فلسطين و تخريب مسجدالأقصی، بسيار دردناك و نگران‌كننده است و هيچ خدمتی به روند صلح و گفت‌وگوی بين پيروان اديان و فرهنگ‌های مختلف، نخواهدكرد.

عكرمه صبری ضمن تأكيد بر آمادگی فلسطينيان برای دفاع از مسجدالأقصی تا شهادت در اين راه تصريح‌كرد: رسانه‌های گروهی رژيم صهيونيستی به تازگی فاش‌كردند كه يهوديان تندرو برای ترور شخصيت‌های دينی فلسطين به‌عنوان اقدامی به گفته خود انتقام‌جويانه در قبال عمليات شهادت‌طلبانه پنجشنبه هفته گذشته يك جوان فلسطينی، در حال برنامه‌ريزی هستند.

وی همچنين خاطرنشان‌‌كرد: سه تن از خاخام‌های تندرو يهود، به گروه‌های صهيونيستی اجازه‌داده‌اند در واكنش به كشته‌شدن هشت تن از نيروهای اشغالگر در يك مركز يهودی بيت‌المقدس، عمليات انتقام‌جويانه‌ انجام‌دهند.

رييس مجمع عالی بيت‌المقدس در پايان اظهاركرد: در پی تهديدات گروه‌های افراطی يهود برای انجام اقدامات خشونت‌آميز و تروريستی در بيت‌المقدس، موجی از ترس و وحشت شهروندان فلسطينی را فراگرفته‌است.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo