شهید آوینی
 
يوسف قرضاوی: دخالت آمريكا علت ناتوانی شورای امنيت در حل فاجعه غزه است

«شيخ يوسف قرضاوی» رييس اتحاديه علمای مسلمان، دخالت و نفوذ آمريكا در شورای امنيت را علت اصلی ناتوانی اين نهاد بين‌المللی در توقف يورش وحشيانه اسراييل به نوارغزه عنوان ‌كرد.

يوسف قرضاوی در گفت‌وگو با شبكه ماهواره‌ای الجزيره در اين‌باره گفت: متأسفانه هم‌‌اكنون، سازمان‌های بين‌المللی مرجع مانند سازمان ملل متحد، شورای امنيت و اتحاديه اروپا، اقتدار و توانايی خود در توقف حملات رژيم صهيونيستی به نوارغزه را از دست‌داده‌اند.

وی همچنين از كشورهای عربی و اسلامی خواست كه با حمايت همه جانبه از مردم ستمديده نوارغزه فلسطين، از ادامه كشتارهای بی‌رحمانه اسراييل ممانعت‌كنند.

شيخ قرضاوی در ادامه از ملت‌ها و دولت‌های عرب خواست كه دربرابر مسأله فلسطين، سكوت‌نكرده و با رژيم صهيونيستی در تمامی سطوح اقتصادی، سياسی و ديپلماسی قطع رابطه‌كنند.

وی خاطرنشان‌كرد: گروه‌ها و طوايف فلسطينی بايد اختلافات و تفرقه را كناربگذارند، چرا كه شكاف بين احزاب فلسطينی و نداشتن موضع و گرايشات واحد در اين زمينه، از علل اصلی سيطره اسراييل بر فلسطين و انجام جنايات رژيم صهيونيستی در نوارغزه است.

رييس اتحاديه انديشمندان مسلمان درپايان، از كشور مصر به خاطر گشودن گذرگاه مررزی رفح و انتقال مصدومان و زخمی‌های غزه فلسطين به بيمارستان‌های اين كشور، تشكر و قدردانی‌كرد.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo