شهید آوینی
 
مخالفت رسمی وزارت امور خارجه هلند با اكران فيلم ضد قرآنی

وزير امور خارجه هلند در ديدار با «گرت وايلدرز» تهيه‌كننده «فتنه»، مخالفت رسمی خود را با اكران اين فيلم موهن به قرآن كريم اعلام‌كرد.

در پی اعلام آمادگی گرت وايلدرز برای نمايش فيلم ضد قرآنی «فتنه» تا اول مارس «11 اسفندماه»، «ماكسيم فرهاخن»، وزير امور خارجه و «هايرس بالين»، وزير دادگستری هلند، از گرت وايلدرز خواستند كه از تصميم خود مبنی بر اكران اين فيلم ضد قرآنی منصرف‌شود.

وزير امور خارجه هلند در اين ديدار تصريح‌كرد: نمايش اين فيلم ضد قرآنی پيامدهای ناگواری برای جامعه هلند خواهد داشت و تاكنون تهديدات زيادی از داخل و خارج متوجه جامعه هلند شده‌است.

از سوی ديگر، گرت وايلدرز ضمن رد درخواست‌ها برای خودداری از نمايش اين فيلم، اعلام‌كرد: اين هشدارها تنها تلاشی برای ترساندن و منصرف‌كردن وی از نمايش اين فيلم است.

همچنين، گرت وايلدرز كه در اين فيلم، قرآن كريم را به كتابی فاشيستی توصيف‌كرده و حذف بخشی از آيات قرآن را خواستارشده، اظهاركرد: من در اين فيلم اظهارات و عقايد شخصی‌ام را درباره قرآن كريم بيان‌كرده‌ام(!)

يادآوری‌می‌شود رهبر حزب آزادی‌خواه هلند كه با اعلام تصميم خود مبنی بر توليد فيلمی ضدقرآنی خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگيخت، روز چهارشنبه هشتم اسفندماه اعلام‌كرد: اين فيلم تا ابتدای هفته آينده آماده پخش خواهدبود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo