شهید آوینی
 
نقش ايستادگي رئيس جمهور در پيشرفت هسته‌اي بسيار بارز بود

مقام معظم رهبري فرمودند: نقش شخص رئيس جمهور و ايستادگي وي در پيشرفت موضوع هسته‌اي بسيار بارز بود.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، پايبندي مردم و مسئولان بر شاخص ها و اصول نظام اسلامي و بيان صريح و بدون هراس آنها، و ايستادگي و حضور هوشمندانه در صحنه را عامل سربلندي نظام و پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف از جمله موفقيت بزرگ در موضوع هسته اي دانستند و تصريح كردند: انتخابات مجلس هشتم يكي ديگر از عرصه هاي مهم است كه به لطف خداوند متعال و با حضور گسترده مردم و انتخاب نمايندگان اصلح نتيجه انتخابات به صلاح مردم و كشور و مايه پيشرفت، عزت و عظمت بيش از پيش نظام جمهوري اسلامي خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حركت رو به جلو نظام اسلامي در 29 سال گذشته و به ويژه پيشرفت‌هاي كشور در سال‌هاي اخير افزودند: يك نمونه از پيشرفت هاي نظام اسلامي، مسئله هسته اي است كه ملت ايران در اين موضوع، حقاً و انصافاً به يك موفقيت بزرگ و پيشرفت چشمگير دست يافته است.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: همان كساني كه مي گفتند بايد فعاليت هسته اي ايران برچيده شود اكنون مي گويند ما حاضر به قبول پيشرفت هاي شما هستيم به شرط آنكه براي مدت محدودي ادامه پيدا نكند، كه اين مسئله، پيشرفت بزرگي است كه جز با استقامت به دست نمي آمد.

ايشان نقش شخص رئيس جمهور و ايستادگي وي را در پيشرفت موضوع هسته اي بسيار بارز دانستند و افزودند: در كنار ايستادگي ملت، مجلس هفتم نيز برخلاف تلاش عده اي در دوره قبل، واقعاً در موضوع هسته اي ايستادگي و پافشاري كرد.

رهبر انقلاب اسلامي با قدرداني و سپاسگزاري فراوان و صميمانه از قشرهاي مختلف مردم، مراجع محترم، روحانيت معظم و مسئولان در بخش هاي مختلف به ويژه دولت و مجلس به دليل اتخاذ مواضع صريح در موضوع هسته اي تأكيد كردند:‌ حضور هوشمندانه مردم در صحنه و وحدت نظر مسئولان، در هر موضوعي همواره موجب استحكام نظام اسلامي خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را يكي ديگر از عرصه هاي مهم برشمردند و با اشاره به عملكرد خوب مجلس هفتم، افزودند: به لطف خداوند متعال ، مردم در اين دوره از انتخابات نيز حضور خوبي خواهند داشت و اميدواريم مردم با انتخاب نمايندگاني شجاع، مؤمن، صريح در بيان ارزش‌ها و اصول انقلاب، كاردان و دلسوز مردم، مجلسي فعال تر و پرتلاش تر در جهت تامين منافع نظام و كشور تشكيل دهند.

ايشان همچنين با اشاره به ساختار نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگويي بي نظير، در تبيين شاخصها و اصول نظام اسلامي افزودند: جمهوري اسلامي حقيقت واحدي است كه براساس اصول و مباني اسلام، ساختي جديد از نظام سياسي و اجتماعي را تشكيل مي دهد، بنابراين شاخص هاي نظام اسلامي با شاخص هاي جهاني متفاوت است و شاخص هاي جهاني نمي تواند ملاك و معيار نظام اسلامي باشد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه متفاوت بودن شاخص ها به معناي استفاده نكردن از علم و تجربيات موفق ديگران نيست، خاطرنشان كردند: ارزيابي موفق بودن تجربيات ديگران نيز بايد براساس شاخص هاي نظام اسلامي باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي شاخص هاي نظام اسلامي را محكمات انقلاب و خط امام خميني (ره) دانستند و تصريح كردند: خط امام راحل همان شاخص هاي اسلام اصيل است وحضرت امام (ره) در بيان اصول اسلام و ارزش­هاي انقلاب ، بسيار صريح و روشن عمل مي كردند و درخصوص عمل به آنها نيز با هيچ­كس تعارف نداشتند.
ايشان در تبيين شاخص هاي نظام اسلامي، به عدالت اشاره كردند و افزودند: عدالت اعم از اقتصادي، قضايي و اجتماعي از اصول قطعي نظام اسلامي است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عدالت اقتصادي و لزوم رعايت آن از جانب مسئولان نظام اسلامي تأكيد كردند: همان­گونه كه حضرت علي (ع) مي فرمايند ، شاخص در رعايت عدالت اقتصادي براي مسئولان، مقايسه زندگي خود با پايين ترين طبقات مردم است.

حضرت آيت الله خامنه اي، اتخاذ مواضع صريح و آشكار در مقابل جبهه دشمنان و افتخار به اصول و ارزش­هاي انقلاب اسلامي را از ديگر شاخص هاي نظام اسلامي برشمردند و افزودند:‌ تدابير نظام اسلامي را مي توان براساس مصلحت، اشكار يا مخفي كرد اما هويت نظام اسلامي بايد همواره آشكار باشد زيرا تابلوي نظام جمهوري اسلامي ايران است.

ايشان با تأكيد بر اينكه نبايد در بيان ارزش­ها و اصول انقلاب تعارف و واهمه اي داشت، خاطرنشان كردند: اعلام صريح ارزش­ها و اصول موجب سربلندي و حركت رو به جلو نظام اسلامي مي­شود.
رهبر انقلاب اسلامي،‌همراهي و تبادل نظر نيروهاي معتقد به انقلاب و پررنگ كردن مرزها با دشمن را از جمله شاخص هاي نظام اسلامي دانستند و افزودند:‌ مجموعه نيروهاي معتقد به انقلاب با سلايق و عقايد مختلف بايد در چارچوب اصول با يكديگر اتحاد و همكاري داشته باشند و مرزهاي فكري، عقيدتي و ارزشي خود را با دشمن پررنگ كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي تهاجم فرهنگي دشمن را منحصر به مسائل فرهنگي ندانستند و با اشاره به استفاده دشمن از ابزار فرهنگي براي تأثيرگذاري در مسائل سياسي و اقتصادي خاطرنشان كردند: يكي از اين نمونه ها، تبليغات و تلاش دشمن براي تقسيم بندي سياسيون و نخبگان سياسي كشور به تندرو و ميانه رو است.
ايشان در همين خصوص افزودند: در تقسيم بندي دشمن ، كساني كه به اصول نظام اسلامي معتقد باشند ،‌ تندرو معرفي مي شوند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه مسئولان ارشد نظام در طول سا­ل­هاي گذشته همواره از مخلصين امام (ره) و پايبند به اصول بوده اند، خاطرنشان كردند: بحمدالله فضاي كنوني كشور و گفتمان حاكم بر جامعه، گفتمان پايبندي بر اصول و ارزشها است و مسئولان ، اعم از اعضاي دولت،‌ نمايندگان مجلس و بخش هاي ديگر به پايبندي به اصول نظام اسلامي افتخار مي كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: دشمن با استفاده از شگرد رايج خود براي تقسيم بندي عرصه سياسي كشور به تندرو و ميانه رو ، تلاش مي­كند با گفتمان حاكم بر پايبندي به اصول انقلاب اسلامي مقابله كند و به صراحت نيز اعلام كرده است كه بايد فشار به ايران را افزايش داد تا در دو انتخابات مهم آينده ، ميانه روها يا همان افرادي كه به اصول و نظام جمهوري اسلامي معتقد نيستند برسر كار بيايند.
ايشان با تأكيد بر اينكه اكثريت مردم و مسئولان به اصول نظام و انقلاب معتقدند تصريح كردند:‌ اين اصول بايد مبناي همكاري و اتحاد ملي قرار گيرد و اقليتي هم كه اين اصول را قبول ندارند، به عنوان شهروند از حقوق عمومي برخوردار هستند.

رهبر انقلاب اسلامي تصريح كردند نظام جمهوري اسلامي ايران به بركت استقامت، شجاعت، فداكاري و حضور مردم در صحنه همواره حركت رو به پيشرفت داشته و اكنون به قدرت اول منطقه و كشوري تأثير گذار در بسياري از مسائل جهاني تبديل شده است. حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به برخي مطالب نمايندگان محترم مجلس خبرگان در نشست اخير درباره لزوم وحدت بيش از پيش در جامعه تأكيد كردند: با توجه به جايگاه نظام اسلامي در جهان و در منطقه و تلاشهاي دشمنان برضد نظام، وحدت و همدلي يكي از نيازهاي ضروري كنوني كشور است.

ايشان خاطرنشان كردند: البته اين وحدت الزاماتي نيز دارد كه از جمله آنها كوتاه آمدن سلايق مختلف از برخي رفتارها، اظهارات و پافشاري ها است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين مسئله فرهنگ و صف آرايي فرهنگي در دنيا را يك مسئله درجه اول و بسيار با اهميت دانستند و افزودند: فرهنگ همانند هواي تنفسي در يك جامعه است كه اگر اين هوا سالم باشد، در رفتار، منش و جهت گيري افراد تأثيرگذار خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: مسائل فرهنگي نيازمند بحث هاي مبسوط و تأمل و تعمق بيشتر از جانب همه مسئولان است.
در ابتداي اين ديدار آيت ­الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان يكي از ويژگيهاي نشست اخير مجلس خبرگان را فضاي حاكم براي اتحاد، همدلي و همراهي با مسئولان دانست و افزود: انسجام اسلامي نيز يكي از موضوعات مورد توجه در نشست اخير بود كه بر لزوم تلاش بيشتر در اين خصوص تأكيد شد.
وي همچنين از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و زمينه سازي ايشان براي برگزاري پرشورتر انتخابات مجلس هشتم قدرداني كرد.

آيت الله يزدي نائب رئيس مجلس خبرگان نيز ضمن ارائه گزارشي از سومين اجلاس دوره چهارم خبرگان گفت: در اين نشست علاوه بر ارائه گزارش دبيرخانه و كميسيون هاي مربوط، برخي نمايندگان در نطق هاي خود درخصوص مسائل مختلف كشور از جمله مسائل فرهنگي، لزوم حفظ وحدت، و ضرورت اتحاد ميان علماي اسلام ديدگاههاي خود را بيان كردند.

 

منبع:خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo