شهید آوینی
 
 احداث صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علی (ع)

رئیس بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: توسط ایرانی‌های عاشق ولایت، صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا در زمینی به مساحت 130 هزار مترمربع در حرم امام علی (ع) احداث می شود.

منصور حقیقت‌پور که یکشنبه در جمع اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات در اردبیل سخن می‌گفت با اشاره به اینکه هم اکنون کار خاکبرداری و مطالعات ژئوفیزیک این طرح در حال انجام است افزود: در این طرح علاوه بر صحن، 5‌ هزار سرویس بهداشتی، فضای استراحتی زائران، حوزه علمیه، کتابخانه، موزه، مرکز مطالعات و یک مسجد مجلل نیز ساخته خواهد شد.

وی این طرح را بزرگترین طرح اجرایی کشور در عتبات عالیات عنوان کرد و گفت: این صحن که با نام متبرک حضرت زهرا (س)‌ به اندازه 13‌ برابر صحن موجود در 13 هزار مترمربع احداث خواهد شد و بعنوان بزرگترین و ماندگارترین هدیه ملت ایران به ساحت ائمه است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه هم اکنون 35 پروژه در ابعاد مختلف در حرم شریف امام علی (ع) در حال انجام است، کمبود آب این حرم را بعنوان مشکل اساسی عنوان کرد و گفت: با ساخت مخازن مناسب در صورت قطع آب نجف، حرم امام علی (ع) دو ماه دارای آب مناسب خواهد بود.

وی بازسازی ضریح گنبد ملکوتی امام علی (ع)، ساخت 600 متر دارالضیافه، 300 سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات این ستاد عنوان کرد.

رئیس بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه سخنان خود از برنامه این ستاد جهت بازسازی و مرمت حرم مسلم، طفلان مسلم و بخشی از محلات قدیمی و ماندگار کوفه خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد با همت مردم و مسئولین استان اردبیل و نیز فعالیت ستاد در استان، اردبیل گوی سبقت را از سایر استانها بر باید و جلو برود.
 

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo