شهید آوینی
 
رویکرد جدید بسیج عمدتا فرهنگی و اجتماعی در کنار آمادگی دفاعی است

فرمانده کل سپاه و نیروی مقاومت بسیج تاکید کرد : رویکرد جدید بسیج عمدتا فرهنگی و اجتماعی خواهد بود، البته این به معنای عدم توجه به آمادگی های نظامی و دفاعی نیست.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری با اعلام این مطلب در جمع مسئولان فرهنگی منطقه مقاومت بسیج استان تهران ، افزود : ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری در مجموعه بزرگ بسیج وجود دارد که می توان با تمرکز آنها در اقدامات فرهنگی و اجتماعی، در جهت مقابله با تهدیدات نرم دشمنان گام برداشت.

وی افزود : این بدان مفهوم نیست که بسیج ماموریت نظامی و دفاعی نداشته باشد، بلکه آمادگی های دفاعی همچون گذشته حفظ خواهد شد، ولی ظرفیت بسیج بیشتر صرف امور فرهنگی می شود.

سردار جعفری با اشاره به این مطلب که تهدیدات رویاروی نظام و انقلاب اسلامی در حال حاضر صرفا نظامی نیست، خاطرنشان کرد: امروز می توان ادعا کرد نظام و انقلاب تثبیت شده و هیچ قدرت مادی و نظامی نمی تواند به آن آسیبی برساند؛ لذا باید مراقب باشیم تا دشمن نتواند انحراف و تغییری در مسیر انقلاب که امام خمینی (ره) ترسیم کرده اند، ایجاد نماید.

وی فلسفه وجودی بسیج را حفظ انقلاب و ارزشهای آن دانست و بر شناخت صحیح انقلاب و آگاهی نسبت به تهدیدات دشمنان توسط بسیجیان در جهت حفاظت و نگهبانی از انقلاب اسلامی تاکید کرد .

فرمانده کل سپاه با اشاره بر جهاد علمی جوانان مومن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: الگوسازی در کنار دیگر اقدامات فرهنگی باید دربسیج مورد توجه قرار گیرد، چرا که رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از رفتار و منش فرماندهان جنگ ، استوارتر و با انگیزه بیشتر به مقابله با دشمن می پرداختند.

سردار جعفری در پایان با توصیه به درک اهمیت وجایگاه کار فرهنگی در بسیج؛ بینش سیاسی، بصیرت دینی و علم و آگاهی بسیجیان را از ضرورت های این نیرو برای تداوم حرکت خود دانست.

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo