شهید آوینی
 
وعیدی: گزارش البرادعی اثبات فعالیت‌ صلح‌آمیز ایران بدون ذره‌ای عقب‌نشینی است

معاون شورایعالی امنیت ملی گزارش روز جمعه البرادعی را اثبات فعالیت‌ صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بدون ذره‌ای عقب‌نشینی دانست و آن را یک دستاورد ملی و پیروزی ملت خواند.

جواد وعیدی معاون بین‌الملل شورای عالی ‌امنیت ملی با اشاره به اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بسته شدن 6 موضوع باقی مانده مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: هنگامی که 6 ماه پیش مدالیته نوشته شد، عده‌ای تبلیغ می‌کردند که این برنامه کاری تنها حاشیه‌ای برای خرید زمان از سوی ایران است و با اینکه 18 ماه زمان پیش‌بینی می‌شد اما ظرف 6 ماه این موضوعات خاتمه یافت.

وی با بیان اینکه سوالات مورد نظر آژانس به نحوی پاسخ داده شده که آنها به فعالیت درست ایران یقین کردند، گفت: این گزارش یک نقطه عطف و خط بطلانی بر تمام ادعاها مبنی بر مخفی‌کاری ایران است که از سوی غربی‌ها مطرح می‌شد.
معاون شورایعالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه آژانس تنها مرجع معتبر بین‌المللی برای راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران است، ‌مهم‌ترین نتیجه گزارش روز جمعه البرادعی را اثبات کامل صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران و فراتر از آن، پیروزی حقانیت ملت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای و نیز اثبات فعالیت‌ صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بدون ذره‌ای عقب‌نشینی دانست و آن را یک دستاورد ملی و پیروزی ملت خواند.
وعیدی این پیروزی را به همه ایرانیان داخل و خارج از کشور که قلب‌شان در جهت پیشرفت ایران می‌تپد، تبریک گفت و افزود: تا پیش از اینکه آژانس فعالیت هسته‌ای ایران را شفاف و قانونمند اعلام کند، برخی کشورهای غربی سعی می‌کردند از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نکته‌ای پیدا کنند و آنرا بر ضد ایران تبلیغ کنند اما اکنون پایگاه‌های خبری آنها در سکوت فرو رفته‌اند.
وی تاکید کرد: ‌پایه‌های ادعاهای دروغین امریکا، انگلیس و فرانسه با گزارش البرادعی فرو ریخت و اکنون آنها سعی کرده‌اند آژانس را تحت فشار قرار داده و آن را زیر سوال ببرند ولی آژانس نیز خوشحال است که اعتبار خود را بازمی‌یابد.
معاون شورایعالی امنیت ملی در ادامه گفتگوی خود با شبکه خبر افزود: این مدالیته تجربه خوبی برای همکاری با آژانس بود و مسیر همکاری‌ها در چارچوب مقررات ان‌پی‌تی ادامه خواهد داشت.
وعیدی درباره امکان صدور قطعنامه سوم نیز گفت: حرکت چند کشور خاص غربی برای مقابله با ایران فقط جنبه سیاسی دارد و می‌خواهند با استقلال ایران مقابله ‌کنند. آنها قطعنامه را معطوف به دخالت در امور داخلی انجام می‌دهند و ما از اینها غیر این رفتار غلط، انتظاری نداریم.
وی با بیان اینکه ایران در این برهه در مسیر فعالیت هسته‌ای خود ذره‌ای عقب‌نشینی نکرد، گفت: ادامه این مسیر نادرست موجب بی‌اعتباری مضاعف شورای امنیت است و باعث می‌شود که هزینه بازگشت از این مسیر غلط را برای خودشان بیشتر کرده نفرت بیشتری را از خودشان ایجاد کنند.
 

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo