شهید آوینی
 
استاد دانشگاه واشنگتن: ارزشهای اسلامی عامل اصلی اهمیت ایران است

استاد دانشگاه واشنگتن با تأکید بر اینکه اهمیت ایران به واسطه ارزشهای اسلام و به برکت انقلاب است، یادآور شد: اگر این ارزشها به درستی تعمیم یابند، ارزشهای غرب را به چالش کشیده‌ایم.
به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پروفسور حمید مولانا استاد دانشگاه واشنگتن در مراسمی با عنوان "انقلاب اسلامی ایران و جهان غرب" که 30 بهمن از سوی رایزنی فرهنگی ایران در وین برگزار شد، گفت: مهمترین رویدادی که در سالهای اخیر تمام برنامه ریزی های غرب را بهه هم ریخت، وقوع انقلاب اسلامی ایران بود که تأثیر آن در روابط بین المللی در سطح جهان نمایان است.

وی ادامه افزود :علت اهمیت ایران در دنیای غرب به جهت منابع زیر زمینی نفت و گاز ویا موقعیت سوق الجیشی آن نیست بلکه به واسطه ارزشهای اسلامی است که ایران را به برکت انقلاب از دیگر کشورها مجزا می کند و اگر موفق شدیم این ارزشها را تعمیم دهیم آنوقت سیستمهای دولتی و ارزشهای غرب را به چالش کشانده ایم.

پروفسورمولانا با بیان اینکه 29 سال پیش که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست وضع آمریکا خیلی متلاطم بود و آن کشور به جهت شکست جنگ ویتنام و رسوایی واترگیت، تحریم نفت اعراب و وضع وخیم اجتماعی داخل آمریکا در ضعیف ترین شرایط قرار گرفته بود، تأکید کرد: رهبری حضرت امام خمینی (ره) در این رابطه خیلی مهم بود. او کاملاً بر اوضاع غرب واقف بود و عظمت ایشان به جهت داشتن اطلاعات و دانش زیاد نبود بلکه به دلیل دارا بودن فضیلت و حکمت بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما باید خود را باور کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم، گفت: من معتقدم جمهوری اسلامی ایران نقش عمده ای در تحولات آینده دنیا خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo