شهید آوینی
 
مشروح سخنان رئیس جمهور در بندر عباس:اجازه ضایع کردن حق ملت ایران را به کسی نمی‌دهیم

 احمدی نژاد با تأکید بر اینکه ملت ایران اهل تجاوز نیست، اما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که ذره‌ای از حق او را ضایع کند، اظهار داشت: ما طرفدار عدالت هستیم.
    

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که در پنجمین سفر دور دوم سفرهای استانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مردم استان هرمزگان و بندر عباس سخن می‌گفت با اشاره به احساس شاد خود برای حضور در جمع مردم بندر عباس، اظهار داشت: مردم هرمزگان نماد صفا، صمیمیت، اراده کار، تلاش و دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به درس‌های فراوان حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: اولین پیام پیامبران الهی توحید است، چرا که توحید جوهر عالم وجود می‌باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه عده‌ای زیاده خواه، قدرت طلب و دنیا طلب همواره با تخریب کرامت و هویت انسانها به اندیشه، جان و مال آنها به دنبال مسلط شدن به انسانها هستند، تصریح کرد: مأموریت امروز ملت ایران مأموریت پیامبر اسلام است، یعنی برافراشته شدن پرچم توحید و باز گرداندن کرامت و هویت انسانها می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی قدرتها با تخریب و تحقیر انسانها و شکستن عزت و خودباوری ملت ها به آنها مسلط می‌شوند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال غارت فرهنگ و هویت ملتها هستند، اما خدا را سپاسگذاریم که ملت ایران هویت و راه خود را پیدا کرده و دست به کار بزرگ و سرنوشت سازی زده است.

رئیس جمهور خطاب به مردم بیان داشت: امروز ایستاده اید و مصمم هستید که ایران را بسازید بزرگترین نعمت و ارزشی است.

احمدی نژاد با اشاره به مسئله پرونده هسته‌ای ایران گفت: در موضوع هسته‌ای مهمتر از فن آوری پیشرفته هسته‌ای، ایستادگی ملت ایران بر عزت و کرامت خود است. آنچه که در موضوع هسته‌ای دشمن به دنبال آن بود، جلوگیری از غنی سازی نبود.

وی ادامه داد: دشمن از دستیابی ایران به فن آوری صلح آمیز هسته‌ای عصبانی هستند، اما از آن عصبانی هستند که ملت ایران ایستاده و از کرامت و هویت انسانی و ایرانی دفاع می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت طلبان پایه‌های کار خود را به ستم و ظلم به ملت‌ها قرار داده‌اند، تصریح کرد: آنها امروز برای این عصبانی هستند که ملت ایران متحد و یکدل و پشت سر رهبری در صحنه انژری هسته‌ای ایستاده و از کرامت و عزت خود دفاع می‌کند و اراده خود را بر اراده همه قدرتهای عالم قرار داده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه قدرتهای زورگو از اینکه آنها انتظار داشتند ملت ایران مثل برخی کشورها از قطعنامه و تحریم و محاصره اقتصادی تسلیم شود، گفت: آنها می‌خواستند که ملت ایران در برابر خواسته‌های سیری ناپذیر آنها تسلیم شود، اما ملت ایران ایستاد و همه قدرتهای بزرگ را در مقابل اعمال وحدت و همت خود به زانو کشید عصبانی هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ایستادگی ملت ایران به عنوان الگوی آزادی خواهان جهان تبدیل خواهد شد خطاب به کشورهای زورگو و قدرت طلب گفت: صدای ملت ایران را بشنوید چرا که از نظر ملت ایران موضوع هسته‌ای به پایان رسیده است.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم بندر عباس اظهار داشت: امروز آژانس گزارش تهیه کرده و گفته است که همه فعالیت‌های ایران قانونی است و کوچکترین انحرافی بوجود نیامده است.
وی با بیان اینکه این مطالب و گزارش‌های آژانس برای این قدرتهای زورگو، قابل تحمل نیست، بیان داشت: اینکه آژانس فعالیت‌های ایران را صلح آمیز دانسته بهترین راه برای شناخت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران است.

رئیس جمهور خطاب به زورگویان و قدرتمندانی که با گزارش آژانس آبروی آنها از بین رفته است، گفت: اگر بخواهید بازی جدید درست کنید، با ملت ایران مواجه هستید.
وی با تأکید بر اینکه ملت ایران انرژی هسته‌ای را حق مسلم و قطعی خود می‌داند، گفت: ایران هیچ تعهد زاید و ظالمانه‌ای را نمی‌پذیرد و شعار ما تا آخر یک چیز خواهد بود و آن اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است.

احمدی نژاد با ابراز تأسف از اینکه این قدرتها در فرهنگ، سیاست و اقتصاد کار را به جایی رسانده‌اند که هیچ ارزشی برای انسانها قائل نیستند، اظهار داشت: این قدرتهای زورگو و قدرت طلب برای کسب منافع خود حتی حاضر هستند جنگ خونین به راه بیندازند و مردم بی گناه را بکشند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، تصریح کرد: این جرثومه فساد در منطقه جنایت می‌کند و از طرف کسانی که این رژیم را به عنوان مترسک درست کرده‌اند تا ملت‌های منطقه را تحت سلطه قرار دهند، حمایت می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنها در روز روشن تهدید به ترور می‌کنند و بعد جشن و پایکوبی می‌کنند، به ترور شهید عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران اهل تجاوز نیست اما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که ذره‌ای از حق او را ضایع کند، اظهار داشت: ما طرفدار عدالت هستیم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز روابط ایران در منطقه به سمت دوستی و تعمیق روابط است گفت: ملت ایران در کنار ملت‌های منطقه است و حضور بیگانگان را در منطقه مخل دوستی و عدالت می‌داند و امیدواریم که کسانی که در منطقه به دنبال تفرقه و جنایت هستند نیروهای خود را به سرزمین‌شان ببرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت‌های منطقه هیچ نیازی به این کشور‌ها ندارند، گفت: ملت‌های منطقه خواستار آن هستند که این کشورها منطقه را ترک کنند و به کشورهای خود برگردند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که در پنجمین سفر دور دوم سفرهای استانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع مردم بندر عباس سخن می‌گفت، اظهار داشت: استان هرمزگان بهترین فرصت‌ها، استعداد‌ها و همه خوبی‌ها را در اختیار دارد.

وی جوانان هرمزگانی را با هوش ترین و با استعدادترین جوانان کشور دانست و گفت: این استان شایستگی دارد و باید به بالاترین و بهترین استان در عمران و آبادانی تبدیل شود.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه باید دست در دست هم ایران اسلامی را بسازیم، تصریح کرد: باید کاری کنیم که وقتی اسم بندر عباس و این استان به گوش هر فردی در عالم رسید، دیگر هوس نکند که به بنادر دیگر در خلیج فارس و یا بنادر دیگر دنیا سفر کند.

وی با اشاره به اینکه کارهای زیادی انجام شده، ولی تا رسیدن به قله فاصله وجود دارد، بیان داشت: با اندیشه‌های بلند می‌توانیم با سرعت به سمت قله‌‌های افتخار حرکت کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به مصوبات دور اول سفر استانی هیئت دولت به استان هرمزگان و تصویب 133 مصوبه دولت برای عمران و آبادانی این استان، اظهار داشت: تاکنون 76 درصد مصوبات عملی و اجرای شده است که باید به سرعت مابقی آن نیز عملی شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در دور دوم سفر هیئت دولت به استان هرمزگان با تصویب مصوبات جدید شاهد عمران و آبادانی سریع در استان باشیم به مشکل بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: میزان بیکاری در دور اول سفر هیئت دولت9/12 بود که امروز به 2/8 درصد رسیده است و امیدوارم که هر چه سریعتر بیکاری در این استان ریشه کن شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه در جلسه هیئت دولت در استان هرمزگان هدایای خوبی برای مردم این استان خواهیم داشت، گفت: بنای دولت بر این است که با کمک مردم و سرمایه گذاری این استان را به قطب اصلی صنعتی کشور تبدیل کند.

وی یکی از طرحهای که دولت در استان پیگیری می‌کند را استقرار ظرفیت بیش از 10 میلیون تن تولید در استان هرمزگان عنوان کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت تصویب خواهد کرد که یک مجموعه ورزشی ویژه خانم‌ها و یک مجموعه ورزشی ویژه آقایان در هر شهرستان استان هرمزگان تأسیس شود.

وی با بیان اینکه هیئت دولت در این سفر جلسات متعدد کارشناسی خواهد داشت، تصریح کرد: در این دور سفر، بنده به شهرستانها سفر ندارم، ولی وزراء به استانها خواهند آمد و در همین جا از مردم عذرخواهی می‌کنم.

احمدی نژاد به مسئولین استان هرمزگان سفارش کرد که قدر مردم را بدانند و فرصت خدمت را قدر بشناسند و اگر مدیری پای حرف مردم نباشد، آن مدیر باید در رفتار خود تغییر دهد.

وی همچنین ادامه داد: برای ما در پروژه‌ها، کارها، عزل و نصیب‌ ها اولویت اول با نیروهای بومی استان هرمزگان است و از استاندار می‌خواهم که به این موضوع به دقت نظارت کند.

رئیس جمهور خطاب به مردم استان هرمزگان گفت: هرمزگان نماد همدلی و وحدت است و بدانید که آن قدرتی که یک استان را می‌سازد، قدرت و توان مردم است و مردم باید در سازندگی به دولت کمک کنند‌ تا استان را به بالاترین نقطه برسانیم.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo