شهید آوینی
 
حجت الاسلام دکتر احمد احمدی : تعالیم غنی اسلام عامل گسترش اسلام‌گرایی در غرب است
 .عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر گسترش موج اسلام‌گرایی در کشورهای غربی که برخاسته از تعالیم و آموزه‌های غنی اسلام است، گفت: اسلام، موضوعات متنوع از سیاست تا عرفان و مسائل معنوی را به همان نحوی در برگرفته که جامعه صنعتی امروز نیازمند آن است.

حجت الاسلام دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اظهار داشت: موج اسلام گرایی موج فراگیری است که انگلستان نمی تواند از آن استفاده کند اما آمریکا امکان استفاده از این موج را در اختیار دارد.

وی گفت: معتقدم که اروپا طی 300 یا 400 سال گذشته به مثابه یک دیوار بتونی شکل گرفته و تحول در آن ساده نیست اما این تحول در آمریکا می تواند صورت پذیرد اما در این میان استثناهایی نیز مشاهده می شود که در آن میان می توان به زمانی اشاره کرد که خود در مرکز اسلامی آلمان حضور داشته و شاهد اصرارهای فردی برای کسب اطلاعات درباره اسلام بودم.

رئیس انتشارات سمت افزود: در این میان غربیها نیز تلاشهایی صورت داده تا موج اسلام گرایی در غرب را متوقف کنند و در آن میان می توان به اهانتهای دانمارک، هلند و مسئله ممنوعیت حجاب اشاره کرد.

حجت الاسلام احمدی منشأ این موج اسلام گرایی را در ابتدا ذات تعالیم اسلامی دانست که از سیاست تا عرفان و مسائل معنوی را به همان نحوی که جامعه صنعتی امروز نیازمند آن است دربرگرفته چرا که جامعه مدرن امروز نیازمند فضای فکری جدیدی است که بتواند گم شده خود را پیدا کند.

وی همچنین پیروی انقلاب اسلامی ایران را به عنوان عامل توجه به اسلام و اسلام گرایی توصیف کرد و یادآور شد که انقلاب اسلامی در چارچوب سیاستی که داری ظاهر و باطن دین است می تواند القا کننده معنویت باشد و علتی برای موج اسلام گرایی به شمار رود که زمینه های آن در کشورهای اسلامی وجود داشت و در جوامع غربی رشد کرد و از آنجا که متفکران نمی توانستند تحت تأثیر مفاهیم سکولار مکنونات قلبی خود را اعلام کنند به مطالعه اسلام روی آوردند.

دکتر احمدی در توضیح علل مخالفتهای غرب با موج اسلام گرایی گفت: بدیهی است که اگر اسلام فراگیر شود عده بسیاری بدان روی می آورند، این امر در بنیان اعتقادات مخالفین اسلام تزلزل ایجاد کرده و اهداف و سیاستهای آنها را به خطر می اندازد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo