شهید آوینی
 
انتقاد آيت‌الله صافی‌گلپايگانی از كم‌رنگ‌ شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه

آيت‌الله صافی‌گلپايگانی از كم‌رنگ‌ شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه انتقاد كرد و نسبت به فراگير شدن هجمه فرهنگ غيردينی و لائيك هشدار داد.

آيت‌الله صافی‌گلپايگانی، در ديدار بانوان خادمه مسجد جمكران و طلاب مدرسه معارف و قرآن كريم تهران كه روز پنج‌شنبه 25 بهمن‌ماه، در شهرستان قم برگزار شد، با اشاره به وعده خداوند در مورد حيات طيبه، گفت: در قرآن كريم، ارزش و قيمت معنوی هر كس بر اساس عمل صالح او مشخص می‌شود و در اين ميان تفاوتی ميان زن و مرد نيست.

وی با اشاره به مصاديقی از اعمال خير در قرآن كريم اظهار كرد: ثروت، مقام و اختلاط زن و مرد مايه فخر و مباهات نيست؛ بلكه حركت در مسير تقرب به خدا و اطاعت او ارزش محسوب می‌شود.

صافی‌گلپايگانی با بيان اينكه فرهنگ اسلام با فرهنگ لائيك و بی‌دينی مخالف است، خاطرنشان كرد: دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك، درصددند تا زنان را از خط عفاف، حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت‌های اصيل اسلامی را از بين ببرند.

وی در پايان، عصر غيبت را عصر امتحان شيعيان دانست و تصريح كرد: بايد در اين زمان در مسير رفتار حضرت ولی عصر (عج) حركت و سعی كنيم تا از امتحان الهی سربلند بيرون بياييم.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo