شهید آوینی
 
آئين تجليل از 5 چهره شاخص قرآنی و 10 حافظ ممتاز قرآن برگزار شد

 آئين تجليل از پنج چهره فعال و شاخص قرآنی و 10 تن از حافظان ممتاز قرآن كشور، شامگاه 24 بهمن ماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) برگزار شد.

در اين مراسم كه با تلاوت احمد ابوالقاسمی از قاريان بين‌المللی و با اجرای عباس سليمی از فعالان و قاريان بين‌المللی و با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، رئيس ستاد تفسير قرآن كشور و خاموشی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی برگزار شد، از آقايان شهريار پرهيزگار به عنوان حافظ و داور بين‌المللی، سيدمهدی فاطميان به عنوان حافظ و داور بين‌المللی قرآن، حسين صبحدل به عنوان موذن انقلاب، حجت‌الاسلام طباطبايی موسس جامعة‌القرآن و خانواده مرحوم علی اربابی به عنوان قاری و پيشكسوت قرآنی تجليل شد.

همچنين از معصومه آگاهی از تهران، زهرا ژرفی‌يگانه از قم، زهره نوری‌امامزاده از اصفهان، محمود عاصم از فارس، معتز آقايی از تهران، هاشم سلطانی از كرمان، اعظم محمدی از فارس، عليرضا محمدی از تهران، حميدرضا رحمانی از تهران و الهام منگلی از شهرری به علت تلاش در حفظ قرآن، كسب رتبه‌های بين‌المللی و دريافت مدرك درجه دو حفظ قرآن با اهدای لوح، اعطای مدرك درجه دو حفظ و كمك هزينه سفر به سوريه تقدير و تجليل شد.

از آقايان شهريار پرهيزگار به عنوان حافظ و داور بين‌المللی، علی‌اكبر حنيفی به عنوان استاد و داور بين‌المللی، سيدمهدی فاطميان به عنوان حافظ و داور بين‌المللی قرآن، حسين صبحدل به عنوان موذن انقلاب، حجت‌الاسلام طباطبايی موسس جامعة‌القرآن و خانواده مرحوم علی اربابی به عنوان قاری و پيشكسوت قرآنی تجليل شد.

در اين مراسم علاوه بر اجرای گروه تواشيح فجر، حجت‌الاسلام خاموشی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی طی سخنانی با بيان اينكه جامعه قرآنی بايد بهترين جامعه فرهنگی ايران باشد، تصريح كرد: جامعه قرآنی بايد سرآمد و راهنمای ديگر حلقه‌های فرهنگی جامعه باشد.

وی اظهار كرد: جامعه قرآنی بايد از رهنمودهای قرآنی استفاده ببرد و اين مسير را با دقت و حساسيت پيگيری كند، انسان قرآنی تعريفی ندارد مگر اينكه با عمل قرآنی همراه و منطبق باشد.

خاموشی با بيان اينكه ما بايد تمرين كنيم تا بهترين انسان‌های قرآنی را داشته باشيم تاكيد كرد: عمل قرآنی ابتدا بايد در قراء و حفاظ بروز پيدا كند به گونه‌ای كه اگر گفتند موضوعی حرام است، يا زير بار ظلم نرويد و يا به عدالت رفتار كنيد جميع اين صفات در قاريان و حافظان وجود داشته باشد.

وی افزود: امروز جامعه قرآنی زير ذره‌بين ديگر جوامع قرار گرفته است، پيام فرهنگی ما بايد از طريق جامعه قرآنی به تمام كشور تسری يابد و عمل ما بايد منطبق بر دستورات وحی باشد كه بهترين و مستحكم‌ترين راه است.

در پايان اين مراسم، حجت‌الاسلام قرائتی به بيان 20 نكته از آيه«وقضی ربك الا تعبدوا الا اياه و ...» پرداخت كه توضيحات تكميلی اين سخنرانی متعاقبا ارسال خواهد شد.

يادآوری می‌شود، مراسم تكريم از چهره‌های قرآنی به همت سازمان دارالقرآن برگزار شد و اين مراسم دومين مراسم تكريم از چهره‌های قرآنی كه توسط اين سازمان برگزار شده است، محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo