شهید آوینی
 
رئیس جمهور در بیست‌وپنجمین دوره کتاب سال: امام ثمره‌ای از فرهنگستان علم و ادب و معرفت اسلام و ایران عزیز است
رئیس جمهور تأکید کرد: دست همه اهالی قلم که با عشق به برداری، صلح، امنیت و پیشرفت برپایه خداپرستی و عدالت تلاش می‌کنند را می‌بوسم.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در بیست‌وپنجمین دوره کتاب سال لفظ کتاب را مستور به معانی بلند دانست و گفت: تمام آفرینش یک کتاب مفتوح است که هر برگ آن دلیلی بر معانی بلند و هر سطر آن منقوش به آیات الهی است.

وی بالاترین کتاب الهی را انسان دانست که آینه حقیقت در عالم هستی است و افزود: هرکس نفس خویش را بشناسد خدا را شناخته و جوهر کتاب آموختن و تعلیم است. پس اگر معرفت نفس، معرفت خدا را در پی دارد، چه کتابی بالاتر از کتاب نفس است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: انسان آینه جمال حق است که اگر آن را از غبارها پاک کند، جمال حق در آن متجلی می‌گردد و همین معنا در تمام مراتب تعلیم و تعلم جاری است.

وی کتاب را ظرف علم، معرفت و حقایق عنوان کرد و اظهار داشت: پاک و منزه بودن کتاب به پاکی نویسنده، مؤلف و مصنف آن برمی‌گردد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به درخشان ماندن نهج‌البلاغه و زنده بودن آن پس از اعصار پی‌درپی، این کتاب را مؤثر، معلم، مشوق به خیر و نیکی، مروج تقوی و معرفت، میزان و جاودانه دانست و افزود: از آنجایی که کلام مسطور در این کتاب از ناحیه معلم پاکی‌هاست، مروج همه نیکی‌ها، معیار حق و مدار حقیقت است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: بنابراین اثر کلامی آن معلم نیز چون صادر شده از نفس مؤمن، عارف و تزکیه شده است همان اثر را دارد.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به انتشار کتاب‌های نفی‌کننده حقایق و مروج زشتی‌ها و در مقابل آن انتشار کتاب‌هایی از گروه‌گشا و نشان‌دهنده راه روشن به بشریت است گفت: ایران عزیز از نهاد تمدن و فرهنگ بشری است و جلوه‌های انسانی در آن بی‌نظیر است به‌خصوص توحید و خداپرستی شیرازه تمدن ایران است که پس از اسلام بالندگی این تمدن افتخار بشریت است.

وی با بیان اینکه این تمدن انسان‌هایی فرهیخته، عالم و فداکار تربیت کرده که این فرهنگ را ارتقا بخشیدند، به تاریخ معاصر و نقش حضرت امام در آن اشاره کرد و گفت: حضرت امام پس از ایجاد تمدن عظیم اسلام، تحولی آفرید که در طول 14 قرن بی‌نظیر بود و امام عزیز ما محصول تمدن اسلامی و فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

احمدی‌نژاد با اشاره به تربیت شدن عارفان زیادی در پرتو معارف حضرت امام افزود: این عارفان همان انسان‌های بزرگی هستند که از بذل جان و مال و هستی خود در راه آرمان‌های بلند الهی دریغ نکرده‌اند و قدرت‌های بزرگ را به زیر کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی مصادق جنگ بی‌فرهنگ‌ها و بی‌تمدن‌ها با پرچم‌داران فرهنگ و تمدن بشری در دوران ما بود و دیدید که آن جبهه سیاه هم در فرهنگ و ایدئولوژی شکست خورد و هم در جبهه جنگ.
رئیس جمهور ادامه داد: در پرتو اخلاص امام، نفوس پاکیزه شد و میلیون‌ها نفر بدون درخواست مزد به ندای او لبیک گفتند و یک ملت بزرگ بیدار شد و امروز از درخت پرثمر او نهال‌های فراوانی روئیده و گلستان امام به ثمر رسید.
رئیس شورای عالی امنیت ملی ملت ایران را پرچم‌دار عزت، شرف و کرامت انسانی و همبستگی بشریت دانست و اظهار داشت: امام ثمره‌ای از فرهنگستان علم و ادب و معرفت اسلام و ایران عزیز است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب کتاب سال را یک میعاد و نقطه تجمع فرهیختگان و محل گردآمدن دلهای خدایی، اندیشه‌های سازنده و قلم‌های پرتوان است و تجلیل از نویسندگان به معنای تجلیل از هنر هدایت انسان‌ها به سمت قله‌های کمال است و خوشحالم که این حرکت فرهنگی هر سال پربارتر می‌شود.

وی خطاب به نویسندگان و ناشران شرکت‌کننده در این مراسم گفت: با همت شما است که علم، اندیشه، هنر، عشق و محبت به تکامل خود ادامه می‌دهد و به همت قلم‌ها و اندیشه‌های نورانی شما امید به پاکی، عدالت، عشق و محبت در بین انسان‌ها وجود دارد که هر روز شعله‌ورتر می‌شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با قلم و تعالیم شماست که جوانان و نسل‌های پی‌درپی در مسیر علم و معرفت قرار می‌گیرد و با مجاهدت شما است که میراث تمدنی بشر در اختیار نسل‌ها قرار می‌گیرد.
وی برگزاری همایش کتاب سال را حرکتی‌ وحدت‌آفرین دانست که نویسندگان، ناشران و برگزارکنندگان به آن رونق داده‌اند و تأکید کرد: دست همه اهالی قلم که با عشق به برادری، صلح، امنیت و پیشرفت برپایه خداپرستی و عدالت تلاش می‌کنند را می‌بوسم

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo