شهید آوینی
 
محمود احمدی‌نژاد: قرآن والاترين كتاب الهی و آينه حقيقت هستی است
 تمام آفرينش يك كتاب مفتوح است كه هر برگ آن دليل بر معانی بلند و هر سطرش منقوش به يك آيت از جلوه الهی است و می توان قرآن را والاترين كتاب الهی و آينه حقيقت هستی خواند.

«محمود احمدی‌نژاد» رييس جمهور كشورمان در مراسم بيست و پنجمين دوره كتاب سال جمهوری اسلامی ايران و پانزدهمين دوره جايزه جهانی كتاب سال كه لحظاتی قبل در تالار وحدت برگزار شد پس از تبريك ايام دهه فجر و سالروز پيروزی انقلاب اسلامی گفت: از اين‌كه امروز در بين شما اهالی قلم و تحقيق هستم بسيار خرسندم؛ زيرا كه اين انديشمندان و پديدآورندگان هستند كه آثار ماندگار را به يادگار می‌گذارند.

او قرآن كريم را بالاترين كتاب الهی خواند و افزود: خداوند از ميان بندگان خود پيامبری امی را برگزيد تا آيات الهی را قرائت كند. قرآنی كه والاترين كتاب الهی و آينه حقيقت هستی است.

رييس جمهور شناخت انسان را مقدمه شناخت معرفت خدا دانست و بيان كرد: شناخت انسان، شناخت معرفت خدا است و هر كتاب آموختن، تعليم نفس و در پی آن شناخت خدا را به دنبال دارد. انسان آيينه جمال حق است و زمانی كه انسان خود را از بدی‌ها پاكيزه نگه دارد، می‌تواند به شناخت جمال حق نائل شود.

احمدی‌نژاد تصريح كرد: كتاب ظرف علم، معرفت و حقايق است و همچنان كه نفس با پاكی درخشش پيدا می‌كند، كتاب مسطور با قلم انديشمندان نوشته و آلايش می‌شود.

رييس‌جمهور پاكی اثر را در گرو پاكی روح مؤلف آن برشمرد و تأكيد كرد: يك اثر پاك از ذهن يك مؤلف پاكيزه نشأت می‌گيرد؛ همچنانكه كتاب ارزشمند «نهج‌البلاغه» در بالاترين حيات طيبه نگارش شده؛ چرا كه كلام مسطور آن از ناحيه معلم پاكی و معيار حقيقت برخاسته است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز در دنيا كتاب زياد نوشته می‌شود؛ كتاب‌هايی كه حقايق را پنهان می‌كنند و كتاب‌هايی كه چراغی را برمی‌افروزد و تراوشی از حقايق و ذوق مؤلف را به نمايش می‌گذارد. خوشبختانه ايران از لحاظ نگارش كتاب به خصوص در زمينه توحيد و خداپرستی در مرتبه بالايی قرار دارد.

 رييس جمهور:

امروز در دنيا كتاب زياد نوشته می‌شود؛ كتاب‌هايی كه حقايق را پنهان می‌كنند و كتاب‌هايی كه چراغی را برمی‌افروزد و تراوشی از حقايق و ذوق مؤلف را به نمايش می‌گذارد. خوشبختانه ايران از لحاظ نگارش كتاب به خصوص در زمينه توحيد و خداپرستی در مرتبه بالايی قرار دارد

وی با اشاره به رهبری امام خمينی (ره) در پيروزی انقلاب اسلامی اظهار كرد: امام خود محصول تمدن ايرانی و فرهنگ اسلامی بود و در پرتو او عارفان و انسان‌های بزرگ تحت معرفت امام تربيت شدند و توانستند قدرت‌های بزرگ را به زير بكشند. در پرتو بيداری او ملت‌های زيادی بيدار شدند و گزافه نيست بگوييم ملت ايران پرچمدار كرامت انسانی و همبستگی بشريت شده است.

احمدی‌نژاد در پايان انتخاب كتاب سال را يك ميعاد و نقطه تلاقی انديشه‌ها خواند و افزود: هر سال با برگزاری كتاب سال از بسياری از انديشه‌ها و قلم‌ها تجليل می‌شود و ما امروز به اصحاب قلم بايد بگوييم به همت قلم شما، عشق و محبت در بين انسان‌ها به وجود خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo