شهید آوینی
 
خطيب جمعه تهران: دهه فجر زيرمجموعه «ايام‌الله» ذكر شده در آيات قرآن است
 در تفاسير، از روزهايی كه خداوند به ملتی نعمت داده و برای آنها انتقام گرفته، با عنوان ايام‌الله ياد شده است و دهه فجر نيز در زير مجموعه اين تعريف و تفسير قرار می‌گيرد و يو‌م‌الله است.

آيت‌الله سيداحمد خاتمی، امام جمعه موفت تهران در خطبه اول نماز به بيان برخی ويژگی‌های عمده رژيم طاغوت و مقايسه آن با وضعيت و شرايط امروز نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به آيه 5 سوره ابراهيم؛ «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللّهِ إِنَّ فِی ذَلِكَ لآیَاتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» افزود: خداوند در اين آيه دو رسالت نجات قوم از جهل، شرك و فساد و يادآوری ايام‌الله را به حضرت موسی واگذار كرده است.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس خبرگان رهبری با بيان اين مطلب كه همه روز‌ها، روزهای خداست، يادآور شد: در اين‌باره تفاسير اقوال مختلفی دارند كه در يكی از بهترين اين اقوال، از روزهايی كه خداوند به ملتی نعمت داده و برای ملتی انتقام گرفته، با عنوان ايام‌الله ياد شده است.

امام‌جمعه موقت تهران با ذكر برخی مصاديق ايام‌الله از جمله روز ظهور امام زمان (عج) و روز قيامت، تأكيد كرد: دهه فجر نيز در زير مجموعه اين تعريف و تفسير قرار می‌گيرد و يو‌م‌الله است.

خاتمی در بخش ديگری از خطبه اول با بيان 7 ويژگی عمده رژيم طاغوت، به مقايسه اين ويژگی‌ها با وضعيت حال حاضر جمهوری اسلامی پرداخت.

 دين‌ستيزی رژيم طاغوت

رژيم طاغوت، رژيمی دين‌ستيز بود و انگليسی‌ها رضاخان و پسرش را برای دين‌ستيزی مسلط كردند و می‌خواستتند سفره دين را جمع كنند ولی نتوانستند و هرجای دنيا كه حركتی ضداسلامی انجام می‌شد، شاه حامی آن بود

خطيب جمعه اين هفته تهران ابراز داشت: رژيم طاغوت، رژيمی دين‌ستيز بود و انگليسی‌ها، رضاخان و پسرش را برای دين‌ستيزی مسلط كردند و می‌خواستتند سفره دين را جمع كنند ولی نتوانستند و هرجای دنيا كه حركتی ضداسلامی انجام می‌شد، شاه حامی آن بود.

وی با مقايسه آن دوران با امروز نظام اسلامی، گفت: امروز ايران اسلامی ما پايگاه اسلام ناب محمدی است و خيزش بزرگ اسلامی در جهان كه استكبار را مات و زمين‌گير كرده، از بركات انقلاب بزرگ اسلامی ايران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اعترافات شاه و طاغوتيان، بيگانه‌پرستی و آزادی‌ستيزی را از ديگر ويژگی‌های رژيم شاهنشاهی دانست و خاطرنشان كرد: امروز انقلاب اسلامی ايران در جهان سربلند و مستقل است و به لطف خدا حتی يك‌نفر به جرم انتقاد و اشكال‌گرفتن در زندان نيست و آزادی بيان را به عنوان يك اصل در قانون اساسی خود داريم.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه عفت‌ستيزی و استبداد از ديگر ويژگی‌های رژيم طاغوتی بود، به در پيش بودن انتخابات مجلس اشاره كرد و ادامه داد: اين انتخابات جشن بزرگ سياسی است و مردم ايران در آغاز سی‌امين سالگرد پيروزی انقلاب، بيست‌و نهمين انتخابات را برگزار می‌كنند.

غارتگری و نگهبانِ عقب‌افتادگی بودن، دو ويژگی ديگری بود كه آيت‌الله خاتمی از رژيم طاغوت بيان كرد و درباره مورد دوم توضيح داد: شعار رژيم گذشته «ما نمی‌توانيم» بود ولی امروز به بركت انقلاب اسلامی، اعتماد به نفس ملیِ غارت‌شده، برگشته و ملت و جوانان ما افتخارات زيادی را به دست آورده‌اند.

خطيب جمعه اين هفته تهران شكرگذاری نعمت انقلاب را در حضور گسترده مردم در راهپيمايی 22 بهمن كه بيعت با روح و آرمان بلند امام و شهيدان و مظهر اقتدار ملی و عزم عمومی ملت ايران است، عنوان كرد.

 آيت‌الله سيداحمد خاتمی:

امروز ايران اسلامی ما پايگاه اسلام ناب محمدی است و خيزش بزرگ اسلامی در جهان كه استكبار را مات و زمين‌گير كرده از بركات انقلاب بزرگ اسلامی ايران است

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران، با گراميداشت ياد و خاطره امام و شهيدان، به روز نيروی هوايی اشاره كرد و اظهار داشت: رژه غيورمردان نيروی هوايی ارتش در 19 بهمن سال 57 در محضر امام (ره)، كمر رژيم طاغوت را شكست و بعد از انقلاب نيز در جنگ تحميلی عزت و عظمت برای ايران اسلامی آوردند.

خاتمی در بخش ديگری از خطبه دوم به انتخابات مجلس اشاره كرد و افزود: انتخابات در حقيقت جشن بزرگ سياسی برای امت و ارمغان انقلاب اسلامی است و آنچه بيش از هرچيز ديگری اهميت دارد، حضور گسترده و حداكثری مردم در انتخابات است.

وی با تأكيد بر لزوم ايجاد فضای منطقی، شاداب و بانشاط انتخاباتی و انجام رقابتی اخلاقی، بيان داشت: غوغاسالاری از مصاديق بارز غبارآلود كردن فضای انتخابات است و اين امر خيانت به مردم است.

امام جمعه موقت تهران با ذكر نكاتی درباره بررسی صلاحيت‌ها و توصيه به شورای نگهبان برای دقت در اين بررسی‌ها، تصريح كرد: مسئله انقلاب اسلامی ورای دسته‌بندی‌های چپ و راست است و انقلاب متعلق به همه مردم و همه جريان‌های وفادار به امام، قانون اساسی و ولايت فقيه است.

آيت‌الله خاتمی ادامه داد: مطلوب، يك انتخابات رقابتی است كه خود منجر به شور و نشاط انتخاباتی است و مطلوب آن است كه نيروهای ارزشی همه در صحنه حاضر بوده و از ظرفيت‌های خود بگويند و با تبليغاتی انتخاباتی و اخلاقی، بر شور و نشاط انتخابات بيافزايند و زمينه حضور حداكثری مردم را فراهم كنند.

 انتخابات؛ جشن سياسی ملت

انتخابات در حقيقت جشن بزرگ سياسی برای امت و ارمغان انقلاب اسلامی است و آنچه بيش از هرچيز ديگری اهميت دارد، حضور گسترده و حداكثری مردم است

خطيب جمعه تهران بخش پايانی سخنان خود را به مسائل خارجی و گزارش كميته «وينوگراد» اختصاص داد و گفت: رژيم صهيونيستی در اين گزارش به عدم دستيابی به اهداف سياسی و نظامی خود اعتراف كرده ولی سعی كرد‌ه‌اند كه بيشتر تقصير را متوجه دولت و نخست‌وزير كنند و به نحوی ارتش را تبرئه كنند و آن را مقتدر نشان بدهند، ولی واقعيت اين است كه همه آنها شكست خورده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گزارش وينوگراد را يك زلزله سياسی برای رژيم صهيونيستی دانست و حمله وحشيانه اين رژيم به غزه را پس‌لرزه اين زلزله عنوان كرد.

وی به سران اين رژيم هشدار داد كه با اين حملات، شعله انتفاضه فروكش نخواهد كرد و منتظر انتفاضه جديدی باشند كه روز آنها را به شام سياه تبديل خواهد كرد.

امام جمعه موقت تهران در پايان يادآور شد: صهيونيست‌ها با اين حركت وحشيانه، عملا خود كاری كردند كه بخشی از فلسطين اشغالی از اشغال خارج شده و به منطقه مستقل فلسطينی تبديل شود و به دولت قانونی و مردمی حماس واگذار شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo