شهید آوینی
 
عضو رهبری مجلس اعلای عراق: ساخت فيلم موهن به قرآن بيانگر يكه‌تازی انديشه اسلامی است

ساخت فيلم موهن به مقدسات اسلامی و قرآن و راه‌افتادن جريان‌های فرهنگی ضد اسلامی در غرب، بيانگر يكه‌تازی انديشه و فكر اسلامی در عرصه‌های فكری اديان است.

«عبداللطيف حسين العميدی»، عضو رهبری مجلس اعلای عراق با بيان اين مطلب گفت: اسلام پس از ظهور و اعلام دعوت جهانی توانست با رويكردهای انسانی و باورهای ايمانی صادق، اعتقادات پوچ مؤمنان به انجيل تحريف‌شده را برملاكند كه اين امر منجر به فتنه‌افكنی ميان مسلمانان و تخريب شخصيت والای پيغمبر(ص) توسط شكست‌خوردگان انديشه قرآنی شده‌است.

معاون اطلاع‌رسانی مجلس اعلای عراق در ادامه تأكيد كرد: دست‌اندركاران اين فتنه‌ها بی‌خبرند كه اين تلاش‌های نافرجام به‌جز افزايش چنگ‌زدن به اين دين و بيشتر‌شدن معرفت نسبت به رهبر جاودان آن، نتيجه‌ای در پی نخواهدداشت، چراكه اين توهين‌ها اموری مستحدث و جديد نيستند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اين‌كه چرا مقامات هلندی از تهيه اين فيلم توهين‌آميز ممانعت‌ به عمل نياورده‌اند، با اشاره به حكمت عربی «خالف تعرف» (مخالفت‌كن‌، معروف‌می‌شوی) توضيح‌داد: جاهلانی كه اسباب تدوين اين فيلم را فراهم‌ساختند، سعی‌دارند تا با ايجاد مانورهای خبررسانی و تهديدهای سياسی و شيادی و در نهايت ايجاد جنگ روانی ضد آموزه‌های اسلام با به‌كارگيری ابزارهای ضد اخلاقی، از فضای متشنج به سود خود بهره‌ببرند.
وی كه معتقد است اديان آسمانی، رسولان الهی و كتاب‌های مقدس، در محدوده خط قرمز هستند، گفت: كسی كه قصد اصلاح اجتماعی دارد، نمی‌تواند تعاليم وحی را زير سؤال ببرد و اين مسئله مورد توافق همگی پيروان اديان يكتاپرست است.

اين نويسنده و پژوهشگر عراقی خاطرنشان كرد: قوانين آسمانی ضامن و مروج آزادی بيان هستند، اما اين آزادی مشروط به تخطئه‌نكردن عقايد ديگران و احترام به باورهای دينی يكديگر است.

وی سياست‌های جوامع غربی را كاملاً دوگانه و فريب‌كارانه دانست و تصريح‌كرد: اين سياست و نوع جنگ جديدی كه غرب عليه اسلام به راه انداخته است، به‌زودی به بن‌بست رسيده و متلاشی خواهد‌شد و محكوميت اين فيلم، توسط برخی مسئولان هلندی و اتحاديه كشورهای اروپايی، گواه اين مطلب است.
عبداللطيف حسين العميدی از فعالان عرصه دينی در عراق در پايان با اشاره به اين‌كه اسلام هم‌چون كوهی استوار قد علم‌ كرده‌است، تأكيدكرد: هرچه اين فتنه‌ها بيش‌تر شوند، آموزه‌های اين دين مبين زنده‌تر و باور پيروان آن به حقانيت اسلام و قرآن محكم‌‌تر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo