شهید آوینی
 
دبیرکل حزب الله: مشکل استراتژیک در لبنان بی‌اعتمادی است
سید "حسن نصرالله" به همراه "میشل عون" رییس حزب آزاد ملی لبنان سه شنبه در گفت وگوی تلویزیونی مشترک با تلویزیون "او تی وی" به مناسبت دومین سالگرد امضای سند تفاهم بین حزب الله و حزب آزاد ملی لبنان این موضوع را بیان داشت.

نصرالله سند تفاهم بین حزب الله و حزب آزاد ملی لبنان را تفاهم در مورد دیدگاههای مشترک بین دو طرف برای ساخت دولت ، حل مشکلات و بذر اولیه برای ائتلاف ملی گسترده در لبنان دانست.

وی افزود: سلاح حزب‌الله سلاح یک گروه شبه نظامی نیست بلکه سلاح مقاومت است که ضد دشمن صهیونیستی از آن استفاده می‌شود و در میزگرد گفت وگوهای ملی قبول کردیم که بحث درباره آن در جدول کار گفت وگوها قرار گیرد.

دبیرکل حزب‌الله افزود: وقوع هرنوع جنگ جدید علیه لبنان ، بستگی به شرایط منطقه و قدرت نهاد نظامی و رهبری سیاسی در اسراییل دارد.

نصرالله افزود : آمادگی مقاومت موجب خواهد شد تا وقوع جنگ به تاخیر بیفتد و سخن از خلع سلاح مقاومت ، وقوع این جنگ را تسریع و نزدیک می‌کند.

وی ، وجود مناطق امنیتی وابسته به حزب الله در منطقه "ضاحیه "در حومه جنوبی بیروت را رد کرد و افزود : ضاحیه مانند بقیه مناطق است و دولت در آن جا بیش از بقیه مناطق حضور دارد.

دبیرکل حزب الله افزود : در گفت وگو با "رفیق حریری" نخست وزیر پیشین لبنان قبل از ترورش به سقف تفاهم بالایی دست یافتیم که تاکنون با حزب آزاد ملی دست نیافته‌ایم به ویژه در مورد سلاح حزب الله، او خواهان اجرای کامل پیمان طایف و خروج ارتش سوریه به بقاع در شرق لبنان و استقرارش در آن جا به مدت ‪ ۱۰‬سال بود.

وی افزود : روند تحقیق درباره حادثه روز یکشنبه خونین در حومه جنوبی بیروت که منجر به کشته شدن هفت نفر شد ، رضایت بخش و خوب است.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت: به "میشل سلیمان" فرمانده ارتش گفتم که اگر ارتش به یک گروه و یا یک جریان تبدیل شود ضرر خواهد کرد و همراه آن همه لبنان زیان و ضرر خواهد دید.

نصرالله درباره گزارش کمیته "وینوگراد" گفت : ناکامی‌های اسراییل بیش از آن چیزی بود که در این گزارش اشاره شده بود و اسراییل در جنگ علیه لبنان موفق به کسب هیچ دستاورد سیاسی و نظامی نشد.

منبع: سایت خبری تحلیلی انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo