شهید آوینی
 
اولین همایش سراسری مدیران موسسات و مراکز قرآنی مردمی برگزار می‌شود
اولین همایش سراسری مدیران موسسات و مراکز قرآنی مردمی روز‌های 24 و 25 بهمن ماه جاری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)برگزار می‌شود.

«موسی صفی‌خانی» مدیر کل ارتباطات و امور اجتماعی سازمان‌ دارالقرآن کشور با بیان این خبر اظهار کرد: اولین همایش سراسری مدیران موسسات و مراکز قرآنی مردمی توسط سازمان دارالقرآن در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی این همایش در دو بخش افزود: قسمت اول همایش به تکریم از چهره‌های قرآنی سال 86 اختصاص دارد که چهارشنبه از ساعت 19 تا 21 برگزار خواهد شد و بخش دوم نیز پنج‌شنبه، 25بهمن ماه با هدف تعامل و ارتباط میان مدیران مراکز قرآنی با عنوان همایش مدیران برگزار می‌شود.

چهار کمیسیون تخصصی؛ آموزش و پرورش، نظارت و ارتباطات، بودجه و تشکیلات و تبلیغ و ترویج با حضور مسئولان مراکز و مسئولان دارالقرآن‌های سراسر کشور تشکیل می‌شود و کمیسیون پنجم با نام، کمیسیون تلفیق به نتیجه‌گیری و جمع‌بندی موارد مطرح شده در چهار کمیسیون دیگر خواهد پرداخت.

صفی‌خانی تصریح کرد: این همایش روز 24 بهمن ماه جاری با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی آغاز به کار خواهد کرد و نتایج مباحث کمیسیون‌ها در قالب نشست‌های عمومی و سخنرانی در 25 بهمن ماه ارائه خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و امور اجتماعی سازمان‌ دارالقرآن کشور بیان کرد: حدود 500 تن از اعضای هیئت‌های مدیره اتحادیه‌های استانی و مدیران موسسات مراکز قرآنی مردمی از استان‌های سراسر کشور در این همایش حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به بررسی وضعیت فعالیت‌های قرآنی کشور در این همایش بیان کرد: بازشناسی مشکلات و کاستی‌های فعالیت‌های موسسات و مراکز قرآنی مردمی، بررسی و ارائه راه‌کارهای ارتقای سطح کمی و کیفی تشکیلات و عملکرد موسسات و مراکز و اتحادیه‌های قرآنی از برنامه‌های دیگر این همایش است.

صفی‌خانی در ادامه عنوان کرد: چهار کمیسیون تخصصی؛ آموزش و پرورش، نظارت و ارتباطات، بودجه و تشکیلات و تبلیغ و ترویج با حضور مسئولان مراکز و مسئولان دارالقرآن‌های سراسر کشور تشکیل می‌شود و کمیسیون پنجم با نام، کمیسیون تلفیق به نتیجه‌گیری و جمع‌بندی موارد مطرح شده در چهار کمیسیون دیگر خواهد پرداخت.

مدیر کل ارتباطات و امور اجتماعی سازمان‌ دارالقرآن کشور با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن در کنار برنامه همایش تصریح کرد: نمایشگاه قرآن در سالن شیخ صدوق به معرفی فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن خواهد پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: صبح روز پنج‌شنبه برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود در ادامه معاون ارتباطات و پشتیبانی سازمان دارالقرآن به حاضران در همایش خیرمقدم گفته سپس یکی از مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها به بیان سخنرانی خواهد پرداخت.

حدود 500 تن از اعضای هیئت‌های مدیره اتحادیه‌های استانی و مدیران موسسات مراکز قرآنی مردمی از استان‌های سراسر کشور در این همایش حضور خواهند داشت.

مدیر کل ارتباطات و امور اجتماعی سازمان‌ دارالقرآن کشور با اشاره به سخنرانی سه تن از مسئولان دارالقرآن‌های استان‌ها، اظهار کرد: همچنین سه نفر از از اعضای هیئت مدیره استان‌ها و سه نفر از مدیران مراکز قرآنی نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

صفی‌خانی به حضور و سخنرانی «خواجوی» رئیس سازمان دارالقرآن در قسمت دوم همایش روز پنج‌شنبه اشاره و تصریح کرد: گزارشی از کمیسیون‌های چهارگانه و کمیسیون تلفیق نیز ارائه خواهد شد.

وی به حضور دو سخنران ویژه در همایش اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین«خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در پایان قطعنامه پایانی مراسم قرائت خواهد شد.

گفته می‌شود، رئیس جمهور نیز احتمالا در همایش تکریم از چهره‌های قرآنی حضور خواهد داشت.
 

منبع: سایت خبری تحلیلی انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo