شهید آوینی
 
اولین هم‌اندیشی نخبگان قرآنی بسیج دانشجویی سراسر کشور برگزار می‌شود
اولین هم‌اندیشی نخبگان قرآنی بسیج دانشجویی سراسر کشور، 19 و 20 بهمن‌ماه در دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار می‌شود.

این هم‌اندیشی با حضور بیش از 120 نفر از نخبگان قرآنی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، عصر پنج‌شنبه 18 بهمن‌ماه در محل دانشکده علوم قرآنی افتتاح و در روزهای 19 و 20 بهمن‌ماه می‌شود.

این هم‌اندیشی، با هدف بررسی وضعیت فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی و نیز نحوه تحول در فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

دکتر «قربانی» مدیر مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کل کشور در این باره گفت: دانشجویان نخبه قرآنی دعوت شده در این هم‌اندیشی دو روزه، در قالب سه کارگروه فعالیت‌های بنیادی، فعالیت‌های تعلیمی و نیز فعالیت‌های ترویجی، به بررسی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها می‌پردازند.

وی نقد و تحلیل فعالیت‌های قرآنی سال جاری و نیز تعیین راهکارها و تبیین برنامه‌ها و اهداف آینده دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی کشور را از دیگر اهداف این هم‌اندیشی عنوان کرد.

دانشجویان نخبه قرآنی دعوت شده در این هم‌اندیشی دو روزه، در قالب سه کارگروه فعالیت‌های بنیادی، فعالیت‌های تعلیمی و نیز فعالیت‌های ترویجی، به بررسی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها می‌پردازند.

قربانی، حضور مسئولان قرآنی کشور و نیز دانشگاهی را برای تبادل‌نظرات از دیگر نقاط قوت این هم‌اندیشی دانست و افزود: در همین راستا و با توجه به آغاز سی‌امین سال از انقلاب اسلامی، در بطن این هم‌اندیشی، با محور بررسی فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی، مخصوصا" در دانشگاه‌ها، میزگرد «قرآن، انقلاب، دانشگاه» را خواهیم داشت که در آن پرسش و پاسخ دانشجویان نخبه قرآنی را نیز در نظر گرفته‌ایم.

وی حضور در مزار شهدای امامزاده 5 تن لویزان (تهران) را نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این هم‌اندیشی عنوان کرد و گفت: در این برنامه از مقام والای مرحوم استاد علی اربابی نیز تجلیل خواهد شد، چرا که ایشان هم پدر شهید بودند و هم استادی مسلم و بی‌نظیر در عرصه قرآن.

مدیر مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این هم‌اندیشی دانشگاهی کشوری، به قصد این مرکز برای برگزاری سالیانه آن اشاره و امکان اظهار نظر مستقیم و بدون واسطه دانشجویان نخبه قرآنی را از دیگر آثار این هم‌اندیشی بیان کرد.

وی همچنین از انجام رایزنی‌های لازم جهت حضور مقامات کشوری در افتتاحیه و اختتامیه این هم‌اندیشی خبر داد.

یادآور می‌شود، اولین هم‌اندیشی نخبگان قرآنی بسیج دانشجویی سراسر کشور، به همت مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، 19 و 20 بهمن‌ماه جاری در دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار می‌شو

منبع: سایت خبری تحلیلی انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo