شهید آوینی
 
موج شادی ساکنان نوار غزه پس از عملیات شهادت طلبانه دیمونا

صبحگاه دوشنبه (4/2/2008) شلیک های هوایی و فریادهای تکبیر در سراسر نوار غزه به حدی رسیده بود که ساکنان این منطقه فکر می کردند، هرج و ناامنی بار دیگر به این منطقه بازگشته است و آتش درگیری های گسترده در سراسر نوار غزه شعله ور شده است، اما مدتی نگذشته بود که رادیو، خبر عملیات شهادت طلبانه در یک مرکز تجاری رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی نشین "دیمونا" را منتشر کرد.

خبرنگار رادیو الاقصی تکبیر گویان و سرشار از شادی خبر اجرای عملیات شهادت طلبانه دو مبارز فلسطینی در شهرک صهیونیستی دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی را اعلام کرده و تاکید کرد که ملت فلسطین به عملیات های متعددی از این قبیل نیاز دارند.

خبرنگار رادیو الاقصی با شادی زائد الوصفی اظهار داشت:«ما امروز به خاطر عملیات شهادت طلبانه و هلاکت تعدادی صهیونیست خوشحال نیستیم، بلکه این خوشحالی ناشی از موفقیت مجدد گروه های مقاومت در شکستن سد امنیتی رژیم اشغالگر قدس است.»

وی خاطر نشان کرد:«شهرک صهیونیستی دیمونا که رآکتورهای هسته ای رژیم صهیونیستی در آن قرار دارند، از مقاومترین شهرک های این رژیم به شمار می رود و موفقیت گروه های مقاومت در رخنه به این شهر، پیشرفتی چشمگیر در "جنگ فکری" این گروه ها با رژیم اشغالگر قدس قلمداد می شود.»

از آغاز انتفاضه دوم فلسطین که به انتفاضه الاقصی مشهور است، شهرک های صهیونیستی "العفوله"، "نتانیا"، "تل آویو" و "دیزنکوف" در معرض بیشترین عملیات های شهادت طلبانه گروه های مقاومت فلسطین قرار داشته اند.

خوشحالی مردم در خیابان ها

خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در توصیف شادی مردم در پی این عملیات شهادت طلبانه و امیدواری آنها به تکرار این عملیات ها خاطر نشان کرد که خیابان های شهرهای مختلف نوار غزه مملو از جمعیت شده است و مردم این روز مهم را عید گرفته اند به طوری که بسیاری از مردم با تجمع در مقابل شیرینی فروشی ها اقدام به خرید شیرینی و توزیع در میان مردم می کنند.

"ابو یاسر" یکی از شهروندان نوار غزه، یک جعبه شیرینی در دست گرفته و در میان مردم حاضر در خیابان "عمر المختار" در وسط شهر غزه توزیع می کند تا بدین ترتیب همه مردم را در این شادی سهیم کند. وی به نشانه خوشحالی از اجرای عملیات شهادت طلبانه دیمونا، در حالی که فریاد تکبیر سر داده است، می گوید:« ای غزه، امروز روز عید توست ... بگذار ما را محاصره کنند و از دسترسی ما به غذا و آب آشامیدنی جلوگیری کنند و حتی برق و سوخت ارسالی به ما را قطع بکنند، اما در مقابل باید هزینه سنگین به جوش آمدن خون جوانان رشید فلسطین را بپردازند.»

احمد یکی دیگر از جوانان فلسطینی نیز که در حال پخش شیرینی در میان مردم بود و از آنها می خواست که برای سلامتی و موفقیت گروه های مقاومت و مبارزان آنها دعا کنند، اظهار داشت:«خدا را شکر که افتخار انتخاب راهکار مقاومت را که مایه عزت مسلمانان و ذلت کفار است به ما ارزانی داشته است .. خدا را شکر که به مبارزان ما این افتخار را داده است که با وجود درد و رنج و گرسنگی، جان های خود را در راه خدا و دفاع از ملت خود و عزت و کرامت آنها فدا می کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo