شهید آوینی
 
«سفیر»، نشان بالندگی ایرانی برای تسخیر فضا به آسمان رفت

موشک ماهواره‌بر ایرانی با نام «سفیر» روز دوشنبه با قرائت دعای اللهم عجل لولیک الفرج از سوی رئیس جمهور شلیک شد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان هنگام شلیک موشک ماهواره‌بر سفیر از پایگاه پرتاب فضایی ایران گفت: در سایه الطاف حضرت بقیه‌الله و با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهیدان و شهدای عظیم الشأن انقلاب، اجازه پرتاب کاوشگر 1 را صادر می‌نمایم که امیدوارم گام بلندی در پیشرفت بشریت و تعالی مادی و معنوی ایران عزیز باشد.

این موشک، یک راکت کاوشی است که از جمله مقدمات اولیه پرتاب ماهواره به مدار است و وظیفه شناسایی محیط پروازی ماهواره‌ها قبل از پرتاب را انجام می‌دهد.
این موشک شامل بیش از 10 هزار تنوع قطعه در اجزای مختلف اعم از موتور، بدنه، هدایت و کنترل است که کارشناسان رشته‌های مختلف دانشگاهی طی 10 سال گذشته ساخت تمامی اجزای آن را بومی نموده و اینک صنایع هوافضای جمهوری اسلامی قادر به ساخت کامل آن می‌باشد.

یک محصول از این نوع موشک در مرکز سازمان هوافضای وزارت دفاع که محل افتتاح نخستین سامانه فضایی ایران است قرار داده شده تا رسانه‌ها و مسئولین از این دستاورد بزرگ کشور بازدید کنند.

قرار است ماهواره بومی «امید» در آینده نزدیک توسط موشک ماهواره‌‌بر ساخت کشورمان و از پایگاه پرتاب فضایی ایران به مدار پرتاب شود.
مراسم شلیک این موشک به صورت زنده و از محل پایگاه پرتاب فضایی ایران و در حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای مردم ایران و جهان پخش شد

منبع:سایت خبری تحلیلی انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo