شهید آوینی
 
افتتاح پارك تمدن اسلام مالزی گامی در جهت معرفی گذشته‌ در‌خشان اسلام است

«احمد عبدالله بدوای»، نخست‌وزير مالزی ديروز برابر با 14 بهمن‌ماه در مراسم افتتاحيه‌ پارك تمدن اسلام در استان كوآلاترنگانو، افتتاح اين پارك را نه تنها برای جذب جهانگردان غيرمسلمان مؤثر، بلكه گامی جهت تشويق مسلمانان برای نوآوری‌های جديد و معرفی گذشته‌ درخشان تمدن اسلامی خواند.

به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی«Bernama»، «احمد عبدالله بداوی»، نخست‌وزير مالزی، با بيان اين مطلب افزود: افتتاح پارك تمدن اسلام در كوآلاترنگانو، شكوه و عظمت تاريخ و تمدن اسلام را يادآوری‌می‌كند كه مورد تحسين همه جوامع است.

وی اظهاركرد: ماكت‌‌های بناهای مشهور اسلامی به‌نمايش‌گذاشته‌شده در اين پارك، نشان‌دهنده توانايی و مهارت مسلمانان در هنر و معماری اسلامی در گذشته است.

بداوی در ادامه خطاب به مسئولين اين پارك تأكيد‌كرد: مسئولين پارك تمدن اسلامی بايد آثار هنرمندان و دانشمندان مسلمان را در دوران تمدن باشكوه اسلامی در زمينه‌های مختلف از جمله علم رياضيات و معماری به‌نمايش گذارند.

يادآوری‌می‌شود طرح ساخت پارك تمدن اسلام كه با هزينه‌ای بالغ بر 250 ميليون رينگيت اجرا‌شده شامل ماكت‌هايی از 12 بنای مهم اسلامی از جمله مسجد «الحمراء» در اسپانيا، «تاج محل» در هند، مسجد الأقصی در بيت‌المقدس و برج«كايلان»، در ازبكستان است.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo