شهید آوینی
 
‌نمایشگاه «انقلاب اسلامی به روایت حافظه ملی» برگزار می‌شود

نمایشگاه " انقلاب اسلامی به روایت حافظه ملی" در تهران و 7 شهر کشور به منظور بازگویی بخشی از خاطرات روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

این نمایشگاه که به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و از 10 الی 22 بهمن ماه برگزار می‌شود به طور همزمان در تهران و 7 مرکز منطقه ای سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه برای اولین بار برخی از عکس‌ها، اسناد و اعلامیه‌های تاکنون منتشر نشده موجود در گنجینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ارتباط با روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی از جمله تصاویری از پایین کشیدن مجسمه محمدرضا پهلوی در دانشگاه تهران، تحصن روحانیت در مسجد دانشگاه تهران و سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای، سخنرانی مرحوم سیداحمد خمینی در سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران ، تشییع جنازة شهدای ارتش ، تظاهرات مردم تهران علیه رژیم پهلوی، پیام امام خمینی (ره) به مناسبت ایام حج سال 1357 ، پیام امام خمینی (ره) به ملت ایران هنگام عزیمت به فرانسه و برخی اعلامیه های ایام پیروزی انقلاب عرضه خواهد شد.

مراسم افتتاح این نمایشگاه ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 10 بهمن به طور همزمان در تهران در محل کتابخانه ملی و در شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز، همدان، کرمان، یزد و زاهدان برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در تهران در دو محل کتابخانه ملی ویژه نمایش عکس‌ها و اعلامیه‌ها و ساختمان گنجینه اسناد ملی ویژه نمایش اسناد مرتبط با موضوع نمایشگاه برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo