شهید آوینی
 
‌میراث فرهنگی مسلمانان از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل چپاول می‌شود

صهیونیستها سعی دارند تا میراث فرهنگی مسلمانان این کشور را سرقت، آنها را به یهودیان نسبت دهند و به تاریخ‌سازی بپردازند.

تحقیقات آکادمی محققان مصر از اقدام اسرائیل جهت تلاش برای سرقت میراث فرهنگی کشورهای عربی یاد کرد و گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل با ادعاهای واهی خود سعی دارد تا چهره منفی از مسلمانان و اعراب تثبیت کند و مضمون و متون عربی را به نفع اندیشه صهیونیستها تغییر دهد.

یاسر طنطاوی محقق و روزنامه نگار مصری در رساله دکترای خود با عنوان " منابع عبری برای قصه‌های ملی یهود" اظهار داشت: تحقیقات فولکلور یکی از اقدامات اساسی برای از بین بردن میراث فرهنگی عرب است که رژیم اشغالگر اسرائیل از این طریق میراث فرهنگی عرب به‌ویژه فلسطین را به سرقت می‌برد.

وی با استناد به اسناد و مدارک معتبر تصریح کرد: اسرائیل سعی در انتقال و انتساب میراث مسلمانان به یهودیان کشورهای عربی دارد و از فرهنگ ملتهای مسلمان و انتقال آنها به یهودیان اظهار تجاهل می کند تا بتواند آن را به صورت مستقیم به یهودیان نسبت دهد.

یاسر طنطاوی با اشاره به اینکه سرقت فرهنگی و ادبی بسیار خطرناک است، گفت: صهیونیستها در تعامل با ملتها و دولتها بر نمی‌آیندند، بلکه با آنها دشمنی می‌کنند. سرزمین فلسطین به دلایل سیاسی جهانی در حال تغییر است، اما می‌توانیم میراث تمدن عربی و اسلامی را حفظ کنیم و به اطلاع رسانی و بیداری نیست به حقایق و مستندات تاریخی بپردازیم.

هدف اسرائیل سیطره بر اراضی اشغال شده است تا مجموعه افکار و مفاهیم تاریخی را که به هزاران سال پیش باز می‌گردد تغییر دهد و تاریخی موهوم که حقیقی در آن وجود ندارد بسازد.

این در حالی است که رژیم اشغالگر اسرائیل برای اولین بار نیست که دست به این گونه اقدامات می‌زند بلکه در دوره‌های گذشته به طرق دیگر سعی در سرقت و چپاول میراث تمدنی و اشیاء تاریخی فلسطین داشته است.

بر اساس آمار اداره آثار و میراث فرهنگی فلسطین بسیاری از آثار باستانی این کشور به منظور ترمیم و بازسازی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل مورد تعرض قرار گرفته و یا بخشی از آثار باستانی بدون مجوز از مرزها خارج شده اند که این اقدام فرسایش فرهنگی و اقتصادی فلسطین را به دنبال دارد و در ادامه بازارهای اسرائیل را سرشار از سود می‌کند.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo