شهید آوینی
 
‌هدف اصلی وهابیت، مخدوش کردن تاریخ اسلام است

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به تندروی‌ها و تحرکات خشن و ضداسلامی وهابیون، هدف اصلی این گروه‌ها را از بین بردن تاریخ اسلام و شیعه عنوان کرد.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی یکشنبه شب در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات با وی به تخریب بارگاه حرمین شریفین توسط دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: عوامل و مزدوران دشمن با هدف ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعیان و اهل تسنن این اقدام فجیعانه را مرتکب شدند، اما این مسئله بسیار مهم است که شیعیان عراق با هوشیاری هدف دشمنان را فهمیدند و در برابر این مصیبت بزرگ هیچ گونه عکس العمل غیرمنطقی از خود نشان ندادند.

وی افزود: این فتنه وهابیت در تاریخ اسلام به ثبت رسیده و آیندگان هرگز این مصیبت را فراموش نخواهند کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه آثار تاریخی و مذهبی پشتوانه تاریخ اسلام است، تصریح کرد: اگر این آثار مهم از بین بروند در واقع تاریخ و فرهنگ گذشتگان و تمدن‌ها مخدوش می‌شود.

وی با اشاره به تندروی‌های وهابیون در تخریب قبور ائمه و کشتار شیعیان ادامه داد: هدف اصلی این گروه جنایتکار از بین بردن تاریخ اسلام و شیعه است.
این مرجع تقلید، بازسازی بارگاه حرمین شریفین عسگریین را افتخار بزرگی برای شیعیان دانست و گفت: مشارکت شیعیان در این بازسازی برای آنها امتحان بزرگی است و باید تلاش کنیم تا از این امتحان سربلند بیرون بیائیم.
وی افزود: بازسازی حرمین عسگریین موجبات خشنودی امام زمان (ع) و همه شیعیان جهان را فراهم خواهد کرد.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo