شهید آوینی
 
‌کاهش 90 درصدی استفاده از تمثال‌های منتسب به ائمه در هیئت‌های مذهبی

مدیرکل تشکل‌های دینی معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: براساس برآورد‌های اولیه انجام گرفته از سطح کشور،‌ در دهه نخست محرم امسال (1429 قمری) استفاده از تمثال‌های منتسب به ائمه (علیهم السلام) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهشی 90 درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین یعقوب دیلمقانی افزود: در مجموع استفاده از آلات موسیقی و همچنین به کار بردن آهنگ های مبتذل نیز کمتر بود.

وی در ادامه سخنانش در ارتباط با بحث علامت‌ها نیز بیان داشت: هرچند امسال همچنان علامت‌ها وجود داشت اما حضورشان در معابر نسبتاً کمتر شد که علت این موضوع، سیاست‌های این سازمان بود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی توضیح داد: امسال تصمیم بر این شد که استفاده از علامت‌ها در هیئت‌های مذهبی کاملاً ممنوع نباشد بلکه از ایجاد ترافیک با علامت‌ها خودداری شود که تقریباً این امر محقق شد.

دیلمقانی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورای امسال در سراسر کشور بسیار باشکوه برگزار شد، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی هم سبب شد تا مسجد‌ها و هیئت‌ها از شور خاصی برای سخنرانی و استفاده از خطبا برخوردار باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: درکل،‌پیروی عزاداران حسینی از رهنمود‌‌‌‌‌های رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید با توجه به اطلاع رسانی‌های بسیار مؤثر پیش از محرم،‌ کاملاً مشهود بود.

مدیرکل تشکل‌های دینی معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امسال نیروی انتظامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز تلاش‌های مناسبی در راستای تصمیم‌های ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی داشتند.

دیلمقانی با اشاره به فرهنگ سازی‌های انجام شده در 5-6 سال اخیر توسط سازمان تبلیغات اسلامی، بیان داشت: به لطف خدا پذیرشی عمومی در مردم نسبت به حفظ ارزش‌های اصیل عاشورایی ایجاد شده است. به عبارت دیگر،‌ سطح آگاهی مردم بالاتر رفته است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی متذکر شد: البته دشمنان همچنان به کار خود ادامه می دهند و ممکن است در آتیه رفتار جدیدی را برای انحراف اذهان از هدف قیام عاشورا در‌پیش گیرند؛ لذا باید تا سرحد امکان میزان آگاهی را بالا برد.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo