شهید آوینی
 
تشکیل جلسه فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی به درخواست احمدی نژاد

رئیس جمهور و امیر قطر در گفتگوی تلفنی مشترک، جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند و ضرورت اقدامات و تحرکات جدی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین را مورد تاکید قرار دادند.
   
به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز دوشنبه در تماس تلفنی با «شیخ خلیفه حمد بن آل ثانی» امیر قطر و رئیس دوره‌ای کنفراس سران کشورهای اسلامی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: صهیونیست‌های جنایتکار، فساد و جنایت را از حد گذرانده و مردم مظلوم فلسطین را تحت سنگین‌ترین فشارها قرار داده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت فلسطین در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد، با تاکید بر ضرورت اقدام جدی علیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: وقت آن است وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی و عربی با تشکیل جلسه فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی، محدودیت‌هایی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند و با اعلام اعتراض خود اجازه ندهند صهیونیست‌ها بیش از این به جنایات خود ادامه دهند.

رئیس شورایعالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر اینکه اقدامات سیاسی و انسانی برای نجات مردم مظلوم فلسطین باید به طور همزمان انجام شود، گفت: اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی می‌توانند با تشکیل جلسه فوق العاده، موضوع را مورد بررسی قرار دهند و همزمان با ارسال کمک‌های دارویی و غذایی، از بروز فاجعه انسانی در فلسطین جلوگیری کنند.

شیخ خلیفه حمد بن آل ثانی نیز در این تماس تلفنی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان مبنی بر تشکیل جلسه سازمان کنفرانس اسلامی، گفت: برای حمایت از مردم غزه باید موضع جدی و فعال داشته باشیم و موضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سازمان کنفرانس اسلامی می‌تواند موثر باشد.
امیر قطر با انتقاد از بی تفاوتی برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال ملت فلسطین، به اقدامات کشورش در ارسال کمک‌های مالی، غذایی و دارویی به مردم غزه اشاره کرد و گفت: بنا داریم کمک‌های مردمی خود اعم از دارو، غذا و همچنین نیروگاه کوچکی برقی را برای مردم غزه ارسال کنیم.

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo