شهید آوینی
 
توان فرهنگی ما بر بودجه غلبه دارد
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب قم با تأکید بر اینکه سازمانهای فرهنگی کشور را نمی‌توان به بی‌‎محتوایی متهم کرد یادآور شد: توان محتوایی فرهنگی ما بر بودجه‌ای که برای بخش فرهنگ درنظر گرفته شده غلبه دارد.

حجت الاسلام ابوالحسن نواب رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب قم در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با کاهش بودجه بخش فرهنگ، اظهار داشت: بودجه فرهنگ دو مشکل محتوایی و رفتاری دارد که دولت و مجلس چنین ویژگی هایی را برای فرهنگ در نظر نمی گیرند و زمانی که بودجه سال 86 را کاهش می دهند تخصیص ها را به افزایش 80 درصدی می رسانند.

وی افزود: این رفتار دوگانه به معنای عدم ثبات در بخش فرهنگ است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب قم گفت: اگر بخواهیم دین را در مجموعه فرهنگ قرار دهیم باید گفت که این بودجه برای فرهنگ بسیار ناچیز تلقی می شود .

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: فرهنگ نیازمند بودجه های سنگین است، رئیس جمهور در سفر خود به قم اعلام کرد برای اعزام مبلغ بودجه را افزایش می دهیم اما بودجه سازمان تلبیغات اسلامی کاهش یافته است.

وی یادآور شد: بودجه ای که به فرهنگ اختصاص داده ایم با فقیرترین کشورهای جهان قابل قیاس نیست، ما برای فرهنگ سخت کار می کنیم درحالی که توان فرهنگی ما بر بودجه غلبه دارد و سازمانهای فرهنگی هرگز به بی محتوایی متهم نمی شود، بنابراین شک نیست اگر بودجه وجود داشته باشد توان فرهنگی آنها در عرصه عمل قابل مشاهده خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: بدون وجود بودجه فرهنگی مستقر و مستمر تمام فعالیتهای درون مرزی و برون مرزی ما تضعیف خواهد شد.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo