شهید آوینی
 
"رئیس جمهور" : اوج عشق ملت ما امام حسين و فرهنگ عاشورا است

رييس جمهوري اسلامي‌ايران گفت : ملت ايران امروز پرچمدار فرهنگ حسيني و فرهنگ انسان ساز عاشورا است و اوج عشق ملت ما امام حسين و فرهنگ عاشورا است.

دكتر"محمود احمدي نژاد" روز چهارشنبه پس از جلسه هيات دولت و شركت در عزاداري سالار شهيدان درمجموعه نهاد رياست جمهوري و سينه زني در جمع اعضاي هيات دولت و كاركنان نهاد، درگفت و گويي با خبرنگاران ايرنا و واحد مركزي خبرافزود : ملت ايران امروز از جهات گوناگون براي برهم زدن نظامات طاغوتي و مبتني بر خود خواهي ،زور و چپاولگري و برپايي عدالت و محبت و خداپرستي الگو است.

احمدي نژاد افزود: خدا را شكر مي‌كنيم‌كه قطره‌اي از اقيانوس بيكران ملت ايران و غرق در اين زلال بسيار زيبا هستيم.

رييس جمهوري با اشاره به برگزاري مراسم‌سوگواري سالار شهيدان‌در جاي جاي ايران اسلامي، خاطرنشان كرد: امروز متولي انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌هاي پي‌درپي خود ملت هستند و يك عشق سوزان در درون دلهاي پاك ملت ما جاري است.

احمدي نژاد گفت : اين عشق كه در طول سال شعله ور است ، در اين ايام شعله‌ورتر مي‌شود، مردم ما باعشق امام‌حسين به دنيا مي‌آيند و زندگي مي‌كنند.

رييس جمهوري افزود : ملت ما درايام محرم همه كارهاي مربوط به عزاداري سالار شهيدان را خودشان بصورت خود جوش انجام مي‌دهند و هيچ جاي دنيا ديده نمي شود كه ملتي براي عهدي كه باخدا دارد و ارتباطي كه باخط امامت و ولايت برقرار كرده، خود بصورت خودجوش متولي عظيم‌ترين كار فرهنگي باشد.

احمدي نژاد ادامه داد: اين فرهنگي است كه درهيچ جغرافيايي نمي‌گنجداما متعلق به همه اعصار و دوران‌ها است و تنها راه نجات بشريت است.

رييس‌جمهوري بابيان اينكه براي سوگواري سالارشهيدان،همه خانه‌ها،محله‌ها، ادارات، سازمانها، كارخانه‌ها و همه دلها و جانها عزادار است ، گفت : مردم خودشان با هزينه خود كارها را انجام مي‌دهند و عاشورا و نيمه شعبان ايامي است كه مردم فقط خودشان متولي هستند.

** هنر مسوولان در كنار مردم بودن است
رييس جمهوري در ادامه اين گفت‌وگو تصريح كرد: به همكاران در دستگاه‌هاي اجرايي توصيه مي‌كنم كه سعي كنند همراه مردم و دركنار مردم باشند، ملت ما مي‌داند كه چه كار كند و صدها سال اين عشق و شور را در دلش حفظ كرده و نسل به نسل آن را منتقل كرده است.

احمدي نژاد افزود: متاسفانه مشاهده مي‌شود كه بعضي‌ها دقت ندارند و موضع‌گيري هايي مي‌كنند كه انگار در مقابل مردم هستند و موضع برخورد اتخاذ مي‌كنند.

رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه مردم با دريافت و ادبيات خود و سنت‌هاي محلي خودشان بدنبال انتقال حرف و پيام عاشورا و نهضت حسيني هستند ، تصريح كرد: همه دستگاهها، وزارت كشور، ارشاد،استانداري‌ها و نيروي انتظامي بايد در كنار مردم باشند و راه را براي مردم باز كنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه افتخاري بالاتر از اين نيست كه انسان زير پاي ملتي را كه افتخار عالم است، جارو كند، تاكيد كرد: همه دستگاهها بايد براي رفع كاستي‌ها و موانع بكوشند و به اين حركت مردمي كمك كنند.

رييس جمهوري ادامه داد: متاسفانه بعضي‌ها طوري صحبت مي‌كنند كه‌انگار در نقطه مقابل مردم هستند و مدام ايراد مي‌گيرند.

احمدي نژاد افزود:بالاخره علما هستند و مردم را راهنمايي مي‌كنند، مردم ما نيز فهيم هستند و نيازي ندارند كه‌كسي بالاي سر آنها بياستد و بگويد اين كار را بكن و آن كار را نكن.

رييس جمهوري اظهار داشت : مردم ما صدها سال است كه اين كار را مي‌كنند و علماي فرهيخته نيز در كنار مردم و با مردم هستند و اگر نياز باشد در جاهايي تذكر هم مي‌دهند.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه هنر دستگاه‌هاي دولتي ، لشگري و انتظامي اين است كه در كنار مردم باشند،موانع را برطرف و فضا را باز كنند تا مردم كار خود را در اين حادثه عظيم‌انجام دهند، گفت:مطمئن هستيم كه مردم ما نقش خود را به بهترين وجه ايفا خواهند كرد و موجب افتخار خواهند بود.

منبع:خبرگزاري جمهوري اسلامي

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo