شهید آوینی
 
سيدحسن نصرالله، انفجار شرق بيروت را محكوم كرد
 دبيركل حزب‌الله لبنان، انفجار روز سه‌شنبه "الكرانتينا" در شرق بيروت را محكوم كرد.

از بيروت، سيد"حسن نصرالله" سه‌شنبه شب در آيين عزاداري محرم در حومه جنوبي بيروت، با انتقاد از برخي از نيروهاي سياسي كه قبل از هر نوع تحقيق، با شتاب از حادثه انفجار بهره برداري سياسي كردند، انتقاد كرد.

وي افزود برخي از مسوولان ناتواني خود در شناسايي عاملان سرنخ انفجارها را با تحليل در سمت و سويي كه مايل هستند، جهت مي‌دهند.

نصرالله با اشاره به سفر "جرج بوش" رييس جمهوري آمريكا به منطقه گفت:
اين ديدار چهره منطقه را در آينده رقم خواهد زد و از ملتهاي منطقه، حكام و نخبگان خواست تا افعال، اقوال، وعده‌ها و تهديدهاي بوش را دنبال كنند.

وي، اهداف ديدار بوش از منطقه را، اسراييل، معامله فروش سلاح و نفت دانست.

نصرالله افزود كه آمريكا مي‌خواهد با ايجاد تشنج، كشورهاي عربي را از ايران بترساند تا به كشورهاي عربي سلاح بفروشد در حاليكه مردم اين كشورها دچار فقر هستند.

وي از اطلاعاتي پرده برداشت كه حاكيست كه كشورهاي اروپايي و آمريكا از گروه ‪ 14 ‬مارس خواسته بودند كه سه تا چهار ماه پايداري كنند تا اوضاع لبنان و منطقه به مصلحت آنان تغيير كند.

دبيركل حزب‌الله لبنان اضافه كرد: متغيراتي كه غربي‌ها به گروه ‪ 14 ‬مارس وعده آن را داده بودند، حمله نظامي به ايران و محاصره سوريه و تضعيف آن و حمله جديد اسراييل به لبنان بود. اين درحالي است كه اين سخنان با هدف ايجاد ترس است زيرا اسراييل قبل از هر نوع حمله به لبنان، پيش خود صد نوع حساب را باز مي‌كند.

نصرالله درباره دادگاه بين‌المللي براي محاكمه عاملان ترور "رفيق حريري" نخست وزير پيشين لبنان افزود كه نخستين قرباني سياسي كردن دادگاه، حقيقت است زيرا سياسي شدن دادگاه، خود پوششي براي سرپوش گذاشتن بر عاملان اصلي ترور و در راستاي خدمت به مصالح آمريكا در منطقه است.

وي افزود كه مصلحت طرفداران دولت، همكاري با مخالفان است و هنوز طرح اتحاديه عرب به قوت خود باقي است و متن آن روشن و واضح است و يك تفسير بيش ندارد.

نصرالله از مسوولان لبنان خواست تا به لبنان كمك كنند و از طرح اتحاديه عرب، براي از بين بردن وقت استفاده نكنند.

خودروي آمريكايي كه روز سه‌شنبه در جريان حادثه بمب‌گذاري در شرق لبنان هدف قرار گرفت، كار شناسايي مسير عبور سفير آمريكا را برعهده داشته است.

اين حادثه به كشته شدن سه نفر و مجروح شدن حدود ‪ 30 ‬نفر منجر شد.

اين حادثه كمي پيش از برگزاري آيين توديع فيلتمن روي داد كه قرار بود ساعت ‪19به وقت محلي در هتل فينيسيا در ساحل مركزي بيروت برگزار شود اما به دليل وقوع اين حادثه، لغو شد.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo