شهید آوینی
 
ديدار دست‌اندركاران مراسم حج با رهبر معظم انقلاب

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي سه‌شنبه در ديدار دست اندركاران مراسم حج ، ضمن تشكر صميمانه از برگزاري با شكوه و عزتمندانه اين مراسم تصريح كردند : استمرار برنامه‌هاي فرهنگي همراه با استفاده از همه امكانات ، حج را به فرصتي مغتنم و بي‌بديل براي معرفي ارزش‌هاي اسلام و انقلاب تبديل مي‌كند.

ايشان، ظرفيت بالاي موسم حج را براي كارهاي معنوي و فرهنگي يادآور شدند و تاكيد كردند: ارتباط گسترده تر با نخبگان حوزه، استفاده از هيات‌هاي علمي و نويسندگان توانا، برنامه ريزي مستمر براي افق بلند مدت، ايجاد رشته‌اي مستقل در اين زمينه و در نظر گرفتن ظرافت و ذائقه مخاطب، اين ظرفيت را شكوفا مي‌كند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش مجموعه دست اندركاران حج براي برگزاري هر چه بهتر اين مراسم ، ابراز اميدواري كردند با هماهنگي موجود ميان سازمان حج، بعثه و دستگاه اجرايي و ديپلماسي كشور، روند خدمات به حجاج و زائران بيت الله الحرام بيش از پيش بهبود يابد.

در اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي ري شهري نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ضمن بيان گزارشي از كنگره عظيم حج اعلام كرد :حجاج بيت الله الحرام اكنون حج را فريضه‌اي عبادي - سياسي مي‌دانند كه حضور گسترده مسلمانان از نژادها و مذاهب مختلف در مراسم برائت از مشركان نشانه آن است.

آقاي خاكسار قهرودي رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشي از تلاش ها، برنامه ريزي و هماهنگي‌هاي انجام شده در اين سازمان ارائه كرد.

منبع: خبرگزاري جمهوري اسلامي

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo