شهید آوینی
 
علامه فضل‌الله: آشنايی با فرهنگ صحيح عزاداری حسينی وظيفه شرعی است
«شيخ محمد حسين فضل‌الله»، مرجع دينی شيعيان لبنان، با اشاره به برخی رسوم غلط در برپايی عزاداری‌های ماه محرم، انجام سنت‌های مخالف با مبادی اسلام به نام شخصيت والای امام‌ حسين(ع) را رد‌كرد.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی العربيه.‌نت، شيخ محمد حسين فضل‌الله در اين‌باره گفت: قمه‌زنی و انجام آداب و رسوم غلطی كه به بهانه عزاداری برای امام حسين(ع)در مجالس اين حضرت به‌ويژه در روز عاشورا باب ‌شده‌است، از يك سو بدعت در دين به شمارمی‌آيد و از سوی ديگر به‌ مناسبتی برای تداعی شكنجه و آزاررساندن به جسم تبديل‌می‌شود.

وی افزود: مراجع دينی شيعيان لبنان چندسال پيش، قمه‌زنی در ايام محرم و روز عاشورا را به علت آسيب‌رسيدن به جسم و ارايه تصويری نادرست و غيرحقيقی از مسلمانان و به‌ويژه شيعيان، حرام‌ كرده‌است.

شيعيان بايد از انجام سنت‌ها و بدعت‌های نادرست به نام شخصيت امام حسين (ع)خودداری‌كرده و به خطابه‌های صحيح و درست مبلغان و خطيبان منابر حسينی در اين زمينه گوش‌فرادهند.

شيخ فضل‌الله در ادامه از خطيبان منابر حسينی و علمای دينی خواست، شيعيان را با مسئوليت و وظيفه شرعی‌شان در آيين‌های سوگواری و عزاداری ايام محرم آشناكرده و از انحراف آن‌ها به سوی خرافات و بدعت جلوگيری‌‌كنند.

وی اظهاركرد: شيعيان بايد از انجام آداب و سنن نادرست به نام شخصيت امام حسين(ع)خودداری‌كرده و به خطابه‌های صحيح و درست مبلغان و خطيبان منابر حسينی در اين زمينه گوش‌فرادهند.

شيخ فضل‌الله همچنين از مبلغان شيعی خواست از ايام محرم و عاشورا به عنوان فرصتی برای اتحاد و همبستگی مذاهب اسلامی استفاده‌ و در راستای تحقق صلح، عدالت و امنيت تلاش‌كنند.

مرجع دينی شيعيان لبنان در پايان به وضعيت كنونی جهان اسلام و مشكلات آن اشاره و رهبران مسلمان را به آموزش نسل‌های آينده با تعاليم و آموزه‌‌های صحيح و واقعی دين اسلام دعوت‌كرد.  

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo