شهید آوینی
 
ايرانيان مقيم زيمبابوه عزای امام حسين(ع) را به سوگ‌می‌نشينند
آيين سوگواری عزای حسينی با حضور ايرانيان مقيم زيمبابوه به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در اين كشور در حال برگزاری‌است.

«محمد حسن ايپكچی»، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زيمبابوه گفت: اين مراسم از شب گذشته 20 دی‌ماه جاری با حضور خانواده‌های ايرانی مقيم زيمبابوه، شيعيان هندی، پاكستانی و لبنانی در محل مهمانسرای سفارت جمهوری اسلامی ايران در زيمبابوه آغاز شده‌است و تا دهمين روز از ماه محرم نيز ادامه‌ خواهد‌داشت.

ايپكچی افزود: قرائت زيارت عاشورا، سخنرانی «اديبی مهر» از روحانيان ايرانی اعزامی به زيمبابوه و استاد الهيات دانشگاه تهران با موضوع «اسلام‌شناسی و شناخت نهضت امام حسين(ع)» و عزاداری و سينه‌زنی شيفتگان اهل‌بيت(عليهم السلام) از بخش‌های مختلف اين مراسم محسوب‌می‌شود.

قرائت زيارت عاشورا، سخنرانی «اديبی مهر» از روحانيان ايرانی اعزامی به زيمبابوه و استاد الهيات دانشگاه تهران و عزاداری و سينه‌زنی شيفتگان اهل بيت(عليهم السلام) از بخش‌های مختلف اين مراسم محسوب‌می‌شود

رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زيمبابوه در ادامه تصريح‌كرد: برگزاری مسابقه با توجه به محتوای سخنرانی‌های ارائه‌شده در مجالس عزاداری از ديگر بخش‌های اين مراسم خواهد‌بود.

وی در پايان با اشاره به حضور گسترده شيعيان زيمبابوه در آيين سوگواری مراكز و سازمان‌های اسلامی حراره خاطرنشان‌كرد: گروهی از شيعيان نيز در سازمان اسلامی حضرت زهرا(س) و مجتمع امام خمينی(ره) حراره با برپايی آيين‌های ويژه‌ای ارادت خود را به سومين امام شيعيان جهان ابراز خواهند‌كرد.

يادآوری‌می‌شود مراسم سوگواری ايرانيان مقيم زيمبابوه از ساعت 19:30به وقت محلی در مهمانسرای سفارت جمهوری اسلامی ايران در حراره آغاز‌می‌شود و تا ساعت 22 ادامه‌ خواهد‌داشت.  

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo