شهید آوینی
 
برپايی آيين سوگواری امام حسين(ع) در مركز اسلامی لندن
آيين سوگواری اباعبدالله حسين(ع) به‌مناسبت آغاز ماه محرم‌الحرام از فردا پنجشنبه 20دی‌ماه در مركز اسلامی لندن برگزارمی‌شود.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی النبأ، حجت‌‌الإسلام «عبدالحسين معزی»، مدير مركز اسلامی لندن در اين‌باره گفت: اين مراسم با حضور «سيد عامرالحلو»، مبلغ و خطيب برجسته اسلامی لندن و شماری از شيفتگان اهل‌بيت‌(عليهم‌السلام) برگزارمی‌شود.

وی افزود: در اين مراسم همچنين «ملاباسم الدراجی»، شاعر و مديحه‌سرای اهل‌بيت(عليهم‌اسلام) در رثای امام حسين(ع) و يارانش نوحه‌سرايی خواهدكرد.

عبدالحسين معزی تصريح‌كرد: آيين سوگواری و عزاداری امام حسين(ع) همه ساله از روز نخست محرم تا عاشورای حسينی(دهم محرم)، با مشاركت شيعيان و عاشقان اهل‌بيت‌(عليهم السلام) در مركز اسلامی لندن برگزارمی‌شود.

وی خاطرنشان‌كرد: روز عاشورا و سالروز شهادت امام‌ حسين(ع) از نمادهای و ازرش‌های دين اسلام و رسالت عظيم و باارزش اهل‌بيت(عليهم‌السلام) است، كه مسلمانان و به‌ويژه شيعيان بايد اين رسالت عظيم را پاس‌بدارند.

عبدالحسين معزی در پايان با اشاره به روايتی از امام‌ حسين(ع) «ان كان دين محمد لم يستقم إلا بقتلی فياسيوف خذينی»، گفت: اگر فداركاری و ايثار امام حسين(ع) و ياران گرانقدرش در واقعه عاشورا نبود، دين اسلام و رسالت پيامبر گرامی اسلام در معرض نابودی قرارداشت.

يادآوری‌می‌شود، آيين سوگواری امام حسين(ع) از ساعت 18:30 تا 20 پنجشنبه‌شب 20 دی‌ماه در مركز اسلامی لندن برگزارمی‌شود.  

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo