شهید آوینی
 
آیت الله نوری همدانی: قیام 19 دی باعث ایجاد خودباوری و بیداری مردم شد
آیت الله نوری با اشاره به دستاوردهای قیام 19دی مردم قم،این قیام راباعث ایجاد خودباوری وبیداری مردم و در نهایت تاسیس حکومت اسلامی دانست.

آیت الله نوری همدانی ظهر امروز 18 دی ماه در دیدار مسئولین تخصصی ناجا در مراکز استان ها قیام 19 دی مردم قم را عامل تعیین کننده سرنوشت انقلاب دانست.

وی با اشاره به دستاوردهای قیام 19 دی افزود: این قیام باعث ایجاد خودباوری و بیداری مردم و در نهایت تاسیس حکومت اسلامی شد.

وی مهمترین دستاورد انقلاب را ایجاد وحدت بین گروه های مختلف به ویژه شیعه و سنی دانست و افزود: دشمن سعی دارد با ایجاد تفرقه بین مسلمانان از پیشرفت آنها در عرصه های مختلف جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: مسلمانان جهان باید با هوشیاری در برابر توطئه های دشمن هراس به دل راه نداده و با مقاومت و بیداری در برابر دشمن بایستند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که زمانی مسلمانان و کشورهای اسلامی مرکز تمدن در جهان بودند افزود: شاهان ستمگر با خوشگذرانی از یک سو و استعمارگران ظالم از سوی دیگر با ایجاد تفرقه و به تاراج بردن منابع مسلمانان عامل عقب ماندگی مسلمانان شدند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در دنیای امروز تصریح کرد: موج انقلاب ما که سراسر دنیا را فرا گرفته به برکت خون جوانان این مرز و بوم به دست آمده و این وظیفه ماست که با حراست و پاسداری از این ارزش ها پرچم انقلاب را به دست مبارک امام زمان بسپاریم.

آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به عید سعید غدیر تصریح کرد: مسئله غدیر مهم ترین مسئله در تاریخ مسلمانان است.

این مرجع شیعه ادامه داد: حاکم باید پیامبرامام و نایب امام باشد اما مخالفان همیشه سعی در مخدوش کردن این مسئله داشته اند.

وی تصریح کرد: هیچ مسئله ای در تاریخ به اندازه مسئله غدیر مظلوم نبوده است.
 

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo