شهید آوینی
 
مقام معظم رهبری : مردم‌سالاری دينی به يك فرهنگ عميق و ماندگار در ميان مردم تبديل شود

همواره بايد مراقب خطر بازگشت استبداد و سلطه بيگانگان بود و شايد ده‌ها سال ديگر ملت ايران بايد مراقبت كند تا جريان مردم‌سالاری دينی كه هم ضد استبداد و هم ضد سلطه است به يك فرهنگ عميق و ماندگار در ميان مردم تبديل شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی روز يكشنبه در ديدار مسئولان اجرايی و جمعی از قشرهای مختلف مردم استان يزد با تأكيد بر اين‌كه مسئولان در سطوح مختلف بايد فرصت خدمتگزاری به مردم را قدر بدانند، مهم‌ترين دستاورد انقلاب اسلامی را رهايی كشور از بيماری سنگين و تاريخی استبداد و سلطه‌پذيری دانستند و تصريح كردند: نفس گرم امام خمينی (ره) كه توانست يك ملت را بعد از قرن‌ها ركود و سستی از استبداد و سلطه‌پذيری نجات دهد و به زنده‌ترين ملت دنيا تبديل كند، هم‌چنان با قدرت دميده می‌شود و در روح و جان ملت جاری است.

رهبر انقلاب اسلامی، گذار كشور از مرحله‌ای حساس را يادآور شدند و افزودند: البته اين حساس بودن شرايط و نشانه‌های آن بعد از پيروزی انقلاب اسلامی همواره وجود داشته است و اين مسئله به معنای وجود خطر و بحران نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در تبيين اين مسئله افزودند: بزرگ‌ترين و اساسی‌ترين كار انقلاب اسلامی كه به بركت نفس گرم امام خمينی (ره) انجام شد، تغيير جوهری در مسير تاريخ كشور و رهايی ملت ايران از بلای استبداد و سلطه‌پذيری بود كه سال‌های متمادی و از زمان حكومت قاجار تا پايان دوره‌ی پهلوی، سايه سياه آن بر اين كشور سنگينی می‌كرد.

ايشان تأكيد كردند: به همين علت است كه بعد از پيروزی انقلاب اسلامی همواره شرايط كشور حساس بوده و نشانه‌های آن هم طراحی جنگ تحميلی عليه ملت ايران و توطئه‌های گوناگون از جمله طراحی يك برنامه 10 ساله بعد از رحلت امام (ره) است.

رهبر انقلاب اسلامی، با تشريح برخی جزئيات برنامه‌ ده‌ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره)، خاطرنشان كردند: دشمن تصور می‌كرد بعد از رحلت امام خمينی (ره) به عنوان يكی از ستون‌های اصلی حفظ نظام، می‌تواند با يك برنامه‌ريزی دقيق، پايه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم را سست كند و با تغيير ذهنيت مردم نسبت به انقلاب اسلامی، زمينه‌ی بازگشت مجدد استبداد و سلطه‌پذيری را فراهم كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، از تهاجم فرهنگی گسترده، تهاجم سياسی داخلی، تهاجم سياسی بين‌المللی، برجسته‌سازی برخی افراد ضدانقلاب و پررنگ كردن حضور سياسی برخی افراد غيرمعتقد به نظام اسلامی به عنوان محورهای اصلی برنامه‌ی ده ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره) نام بردند و افزودند: دشمن به خيال خود تصور می‌كرد بعد از اجرای اين محورها در مدت ده سال، با يك جرقه می‌تواند قشرهايی از مردم را بر ضد نظام بشوراند و ماجرای تير ماه سال 1378 در همين چارچوب قابل تحليل است.

ايشان خاطرنشان كردند: دشمن در طراحی خود حتی تلاش كرد افرادی از عناصر فعال در عرصه‌ فكری كشور و برخی از كسانی را كه در بعضی مسئوليت‌ها بودند به سوی خود بكشاند؛ اما در مجموع به دليل بنيه بسيار قوی انقلاب اسلامی و هوشياری مردم و مسئولان، در طراحی خود موفق نشد.

رهبر انقلاب اسلامی، تأكيد كردند: با وجود همه‌ اين توطئه‌ها، اكنون بعد از گذشت 28 سال از پيروزی انقلاب اسلامی، احساسات مردم و دلبستگی آن‌ها به نظام بسيار پرشور و قوی است و همه اين‌ها به دليل عشق و علاقه‌ آحاد مردم به اسلام و انقلاب است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، تصريح كردند: دشمن از اين پس نيز در تلاش خود برای تغيير ذهنيت مردم نسبت به انقلاب اسلامی موفق نخواهد شد.

ايشان يكی ديگر از نشانه‌های حساس‌بودن شرايط كشور را بهانه‌تراشی‌ها، مخالفت‌ها و رفتارهای دوگانه دشمن با دستيابی ملت ايران به انرژی هسته‌ای دانستند و تأكيد كردند: در چنين شرايطی مهم‌ترين وظيفه، شناخت خطرهای اصلی است و امروز مهم‌ترين خطر، سست‌شدن عزم و اراده، غفلت و گرفتار هدف‌های كوچك دنيايی شدن، است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: همواره بايد مراقب خطر بازگشت استبداد و سلطه بيگانگان بود و شايد ده‌ها سال ديگر ملت ايران بايد مراقبت كند تا جريان مردم‌سالاری دينی كه هم ضد استبداد و هم ضد سلطه است به يك فرهنگ عميق و ماندگار در ميان مردم تبديل شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأكيد كردند: به همين دليل است كه اصل مسئله انتخابات مجلس هشتم، سلامت آن، فرهنگ انتخابات، و افرادی كه قرار است در انتخابات به مجلس راه يابند، بسيار مهم است.

ايشان در همين خصوص افزودند: حساسيت رهبری در مورد انتخابات به اين دليل است كه مبادا افرادی با گرايش به سلطه‌پذيری و احساس ضعف در برابر قدرت‌ها و منفعل در مقابل هوچی‌گری‌های بين‌المللی به مجلس راه يابند.

رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترين وظيفه مسئولان در شرايط كنونی را كار و تلاش بی‌وقفه و خدمت به مردم دانستند و تأكيد كردند: مردمی‌بودن مسئولان و ارتباط نزديك آنان با مردم و خود را خدمتگزار مردم دانستن و دچار غرورنشدن و حفظ پاكدامنی و مسئوليت‌شناسی از جمله وظايف سنگين مسئولان در رده‌های مختلف است.

در اين ديدار قبل از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای فلاح‌زاده، استاندار يزد، به نمايندگی از مردم و مسئولان استان با قدردانی از سفر حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به يزد، گزارشی از توانمندی‌ها، ظرفيت‌ها و مشكلات و هم‌چنين طرح‌ها و برنامه‌های مصوب در سفر مقام معظم رهبری برای توسعه بيش از پيش استان ارايه كرد و گفت: استان يزد با برخورداری از استعدادهای بالای علمی، زمينه‌های صنعتی و معدنی، سابقه‌ی كهن دينی، تاريخی و هنری و روحيه‌ تدين و سخت‌كوشی مردم و هم‌چنين استعدادهای طبيعی به ويژه ظرفيت بهره‌مندی از انرژی خورشيدی می‌تواند بر اساس اهداف برنامه‌ چهارم و در چارچوب سند چشم‌انداز به افق‌های روشنی برسد كه به مراتب توسعه‌يافته‌تر و پيشرفته‌تر از شرايط كنونی باشد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo