شهید آوینی
 
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري درگذشت

نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري، پيش از ظهر امروز درگذشت.

آيت‌الله سيدحبيب‌الله طاهري، نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري، پيش از ظهر، هشتم دي ماه، همز‌مان با عيدغديرخم پس از تحمل يک دوره بيماري کبدي به ديدار حق شتافت.

وي نماينده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان قانون اساسي و نماينده دوره‌هاي دوم، سوم و چهارم مردم اين استان در مجلس خبرگان رهبري بود.

آيت‌الله سيدحبيب‌الله طاهري فرزند مرحوم سيدكاظم سال 1309 هجري شمسي در گرگان متولد شد. وي پس از گرفتن مدرك کلاس ششم براي تحصيل علوم ديني وارد مدرسه سادات گرگان شد و از آنجا به مدرسه آقا محسن رفت. پس از حدود سه سال تحصيل در گرگان، در سال 1325ه.ش به حوزه علميه قم عزيمت کرد و نزديک به نه سال در آنجا به ادامه تحصيل پرداخت، ادبيات و بخش زيادي از سطوح عالي حوزه علميه را در گرگان و قم به پايان رساند. سال 1334 براي ادامه تحصيل به نجف اشرف مشرف شد.

پس از هفت سال اقامت در نجف در سن سي سالگي سه مدرك اجتهاد از مرحوم آيت‌الله‌ شاهرودي و مرحوم آيت‌الله ميرزاباقر زنجاني و مرحوم آيت‌الله ميرزاهاشم آملي دريافت کرد. پس از گرفتن مدرك اجتهاد ده سال ديگر در نجف به تحصيل ادامه داد.
 

پس از 17 سال اقامت و تحصيل در نجف اشرف در سال 1350 به گرگان بازگشت و از آن هنگام تاكنون در ميان مردم منطقه به ارشاد، موعظه و حل و فصل مشكلات اجتماعي اشتغال داشت.
 

از اساتيد اين عالم بزرگوار مي‌توان به مرحوم آيت‌الله مرعشي نجفي‌(ره)، شهيد مطهري‌(ره)، شهيد آيت‌الله صدوقي‌(ره)، حضرت آيت‌الله مشكيني‌(ره)، مرحوم آيت‌الله سلطاني طباطبائي‌، مرحوم آيت‌الله شيخ صدرابادكوبه‌، مرحوم آيت‌الله شيخ مجتبي لنكراني‌، مرحوم آيت‌الله سيدعبدالاعلي سبزواري‌ و حضرت امام‌خميني‌(ره) اشاره  کرد.

منبع : خبرنگار خبرگزاري رسا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo