شهید آوینی
 
شرکت بیش از یک میلیون بسیجی در طرح آموزش مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغ
‌بیش از یک میلیون نفر از بسیجیان سراسر کشور تحت پوشش آموزش‌های طرح«مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه» نیروی مقاومت بسیج قرار خواهند گرفت.

سرهنگ پاسدار سید«حسین پورموسوی» مسئول دارالقرآن نیروی مقاومت بسیج در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این خبر اعلام کرد: طرح آموزش مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه مشابه طرح آموزشی «قرآن در خانه»است که در هر مرحله با توزیع پوستر، تراکت و کتاب به اجرا در آمده است.

وی با اشاره به تجلیل از 1100 نفر از منتخبان طرح آموزش مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه با اهدای جوایز نفیس در هر مرحله از این طرح، گفت: این طرح تاکنون در دو مرحله انجام شده است و هم‌اکنون در آستانه اجرای مرحله سوم هستیم.

پورموسوی به برگزاری مرحله دوم این طرح از سال 85 تا 86 اشاره کرد و افزود: در این مرحله 70 هزار جلد کتاب آموزش مفاهیم قرآن کریم و 70 هزار جلد کتاب آموزش نهج‌البلاغه و در مجموع 140 هزار جلد کتاب در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور توزیع شد.

مرحله سوم به مناسبت سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با مضامین اتحاد در قرآن و حکمت‌های نهج‌البلاغه انجام می‌شود.

مسئول دارالقرآن بسیج، با اشاره به آغاز این طرح از سال 84 تصریح کرد: تاکنون دو مرحله آن با موفقیت به پایان رسیده است و مرحله سوم به مناسبت سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با مضامین اتحاد در قرآن و حکمت‌های نهج‌البلاغه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح در این دوره 160 هزار جلد کتاب شامل آموزش مفاهیم قرآن کریم و آموزش مفاهیم نهج‌البلاغه به حوزه‌ها و پایگاه‌های نیروی مقاوت بسیج سراسر کشور ارسال شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی بسیجیان با فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: ما در نظر داریم با اجرای کامل این طرح در یک زمان‌بندی مناسب به تداوم طرح در مراحل مختلف و گوناگون استمرار بخشیده تا با حضور تمامی بسیجیان، این طرح با کیفیتی مطلوب به اجرا درآید.

مسئول دارالقرآن بسیج، عنوان کرد: آنچه در برگزاری این طرح حائز اهمیت است، این است که تمام شرکت‌کنندگان طرح آموزش مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه این طرح را بسیار خوب ارزیابی کرده و خواستار ادامه و استمرار آن بودند.

پورموسوی، اظهار کرد: با توجه به این که کل بسیجیان استان‌های کشور در این طرح شرکت دارند، برای تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج در تمامی استان‌ها هدایایی پیش‌بینی شده است و در پایان از بین نفرات برتر به بیش از 1100 نفر از برگزیدگان هدایای نفیسی اهدا می‌شود.

در این دوره 160 هزار جلد کتاب شامل آموزش مفاهیم قرآن کریم و آموزش مفاهیم نهج‌البلاغه به حوزه‌ها و پایگاه‌های نیروی مقاوت بسیج سراسر کشور ارسال شده است.

وی به افزایش میزان هدایا در صورت استقبال بسیجیان خبر داد و عنوان کرد: دومین دوره طرح آموزش قرآن و نهج‌البلاغه بسیج، بهمن ماه سال 85 آغاز شد و مهلت ارسال پاسخنامه‌ها تا 15 فروردین سال 86 اعلام شده بود و در پایان به هزار و صد نفر از برگزیدگان در مهر ماه امسال جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.

پورموسوی درباره فرآیند اجرای این طرح گفت: برای اجرای این طرح مراحل مختلفی طی شده، در ابتدا متن و محتوای کتاب‌ها آماده و به چاپ رسید و در پایگاه‌های بسیج 31 استان کشور توزیع می‌شود که بیش از یک میلیون خانم و آقا مخاطب این طرح هستند.

وی با اشاره به تعبیه پاسخنامه مسابقات در انتهای کتاب‌ها، تصریح کرد: علاقه‌مندان تا 15 فروردین 1378 برای ارسال پاسخنامه‌ها فرصت دارند و شش ماه نیز برای معرفی برگزیدگان زمان لازم است، همچنین برای تمام شرکت‌کنندگان لوح تقدیر و کارنامه آموزشی ارسال خواهد شد
 

منبع : سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo