شهید آوینی
 
دولت از قدرت رسانه‌ها بیشتر استفاده کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: دولتمردان باید با استفاده از قدرت رسانه‌ها فعالیت‌های خود را برای مردم بازگو کنند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی امشب در دیدار وزیر علوم تحقیقات و فن آوری و معاونان این وزارتخانه با وی با اشاره به برخی مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: مسئولان باید بر این موضوع توجه گسترده‌تری داشته باشند و اجازه ندهند تا هر مسئله ای از سوی دشمنان وارد دانشگاه‌ها شود.

وی با بیان اینکه فضای فرهنگی دانشگاه‌های کشور نسبت به زمان گذشته بهبود یافته است اضافه کرد: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا به مسئله فرهنگی به ویژه اخلاق و حجاب بیشتر توجه داشته باشند.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ در دولت اقدامات مناسبی صورت گرفته است که باید از طریق رسانه‌ها برای مردم بازگو شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: رسانه‌ها از قدرت بسیار بالایی برخوردارند و دولتمردان می‌توانند با انتقال اطلاعات خود به آن‌ها نگاه مردم را به دولت تغییر دهند.
این مرجع تقلید در ادامه به شهریه‌های گران برخی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید جامعه به سویی پیش رود تا شرایط تحصیل برای همگان به وجود آید و هیچ جوانی به دلیل بضاعت مالی از تحصیل باز نماند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: فراگیری تحصیلات عالیه نباید تنها مختص افراد ثروتمند باشد بلکه باید تمامی افرا د جامعه با هر توان مالی بتوانند به تحصیلات خود در سطح عالی بپردازند.

وی همچنین به موضوع وحدت میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: وحدت این دو نهاد باید تنگاتنگ باشد به گونه‌ای که دشمن نتواند هیچ رخنه‌ای در آن وارد کند.
این مرجع تقلید افزود: اساتید حوزه و دانشگاه باید اهمیت وحدت این دو نهاد فرهنگی را برای جوانان تبیین کنند و تنها به برگزاری چند همایش اکتفا ننمایند.
وی کنترل اوضاع کشور را توسط دانشگاهیان و حوزویان عنوان کرد و گفت:‌ اتحاد این دو موجب انسجام هر چه بیشتر ایران می‌شود و از به انحراف کشیده شدن جوانان نیز جلوگیری خواهد کرد.

منبع : سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo